Avatar billede kischi Novice
23. april 2009 - 14:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kontaktformular

Hej, jeg prøver at lave en kontakt formular.
Og har søgt en del på google.

Men der er noget jeg ikke helt kan finde svaret på.

Jeg har 3 tekst boxe på min aspx side:
og den ser sådan her ud:

<table id="kontaktform">
<tr>
<td>
Navn:</td>
<td> <input id="name" type="text" /></td></tr><tr>
<td>Din e-mail:</td><td> <input id="email" type="text" /></td></tr>
<tr><td>Besked:</td><td> <textarea id="msg" cols="20" rows="4"></textarea></td></tr>
    <tr><td><input id="send" type="button" value="send" onclick="submit_click" /></td></tr>

    </table>

Og så har jeg også skrevet lidt på min cs side, men jeg ved ikke hvordan jeg får den til at udskrive for eksempel det som står i navne feltet som from.

Det jeg har skrevet er det her:

MailMessage Emailmsg = new MailMessage();
Emailmsg.From = ("");

jeg ved ikke hvad jeg skal skrive inden i:
Emailmsg.From = ("");

men der er noget i vejen med den.
Håber i forstår hvad jeg mener og kan hjælpe mig.

?

mvh. Adam
Avatar billede lasserasch Juniormester
23. april 2009 - 14:43 #1
du skal bruge kontroller for at kunne lave en kontaktform da HTML ikke har noget link ned til din server side kode. Her er et eksempel du kan kigge på.

http://www.r-coding.dk/downloads/eksperten/2009/web/contactform.zip

Mvh.
Lasse
Avatar billede kischi Novice
27. april 2009 - 19:33 #2
Ok tak, nu har jeg kigget lidt på din kode, og ændret lidt ved min.
Nu kommer der ihvertfald ikke nogle fejl, men med sender ikke mailen afsted.

min kode ser sådan her ud:

aspx siden:

<table id="kontaktform">
<tr>
<td>
Navn:</td>
<td> <asp:TextBox ID="name" runat="server"></asp:TextBox></td></tr><tr>
<td>Din e-mail:</td><td> <asp:TextBox ID="email" runat="server"></asp:TextBox></td></tr>
<tr><td>Besked:</td><td> <asp:TextBox ID="besked" runat="server" TextMode="MultiLine"></asp:TextBox></td></tr>
    <tr><td><asp:Button ID="submit" runat="server" Text="send" OnClick="submit_click" /></td></tr>

    </table>

codebehind siden:

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Web;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Data.SqlClient;
using System.Data;
using System.Configuration;
using System.Collections;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
using System.Web.UI.HtmlControls;
using System.Net.Mail;

public partial class dkkontakt : System.Web.UI.Page
{
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {

    }

    protected void submit_click(object sender, EventArgs e)
    {
        MailMessage Emailmsg = new MailMessage("noreply@minemail", "min@email");
        Emailmsg.Subject = "Kontaktform";
        Emailmsg.Body += "E-mail" + email.Text;
        Emailmsg.Body += "Navn: " + name.Text;
        Emailmsg.Body += "Tekst: " + besked.Text;

    }

Ved du hvad der kan være galt?

Mvh. Adam
Avatar billede bimi_dk Nybegynder
08. juni 2009 - 19:24 #3
Du mangler smtp Ex.

System.Net.Mail.SmtpClient Smtp = new SmtpClient();
Smtp.Host = "smtp.gmail.com"; // din smtp server

Smtp.Credentials = new System.Net.NetworkCredential("account name", "password"); // Hvis serveren skal bruge brugernavn

Smtp.Send(EmailMsg);