Avatar billede SuneKeller Nybegynder
23. april 2009 - 13:25 Der er 4 kommentarer

Ekstern USB DVD/CD tilsluttet via. USB kommer ikke frem

Jeg har købt mig et Sandberg stik, som kan kobles til PC'en vha. to USB stik.
Jeg har købt det så jeg kunne slå min DVD brænder til min MSI wind (Da den jo ikke har noget cd-rom drev).
Men jeg har kan ikke få skidtet til at fungere!
Jeg har koblet P-ATA stikket i DVDbrænderen, og det 4 pins strøm stik i den seperate strøm forsyning som fulgte med.
Men den kommer ikke frem i Denne Computer, aner ikke hvorfor..
Jeg prøvede at smide min 500 GB S-ATA harddisk til (Selvfølgelig i S-ATA stikket), og det fungerede fint.

DVD-Drevet kan godt åbne og lukke (kræver jo egentlig bare strøm, så det vel ikke så mærkeligt?), og der er også forbindelse mellem drevet og pc'en, da jeg kan hører det lige spinner dvden som ligger i brænderen en gang rundt, når jeg genstarter PC'en.
Men at få den frem det kan jeg ikke!

Nogen der ved hvorfor?

På forhånd tak!
Avatar billede thov Forsker
23. april 2009 - 18:32 #1
Desværre er der visse drev, omtalte Sandberg adapter bare ikke VIL samarbejde med (Har den selv :-( )

Men du kan oprette et virtuelt CD-drev på harddisken http://www.magiciso.com/tutorials/miso-magicdisc-history.htm

Du skal så 'bare' konvertere indholdet af CD/DVD'erne til .ISO images, som bagefter 'mountes' i det virtuelle drev på MSI'en.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. april 2009 - 20:36 #2
Som thov skriver - her er en artikel om samme: http://www.pcworld.dk/art/10365
Avatar billede SuneKeller Nybegynder
25. april 2009 - 13:32 #3
Hehe.. Det var skam ikke problemet. :)
Men tak for hjælpen.
Det var pga. at jumperen sad til cable select, og den skulle stå på slave..
Avatar billede SuneKeller Nybegynder
25. april 2009 - 13:38 #4
Og det med mounte iso filer ved jeg godt, altså vha. daemon tools. det er nu bare fordi jeg vil brænde de .img filer som jeg henter ud på dvd, så jeg kan se den på mit fjernsyn samt dvdafspiller. Og så er der jo heller ikke uendeligt med plads på msien :)
Men tak for svarende ! Jeg ved dog ikke lige hvordan man sletter en "debat" når man har fået svar, og den ikke behøves at blive brugt mere. hvis der er sådan en mulighed?