Avatar billede Heu Nybegynder
23. april 2009 - 01:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Internet Explorer er død.

Hej Eksperter

Som overskriften så fint beskriver, så er min Internet Explorer død. Det er lidt specielt fordi intet der har med Internet Explorer "enginen" at gøre virker. Jeg kan ikke se nogle hjemmesider jeg får bare fejlen: Internet Explorer cannot display the webpage
Messenger virker heller ikke længere jeg kan nemlig ikke logge ind.
World of Warcraft har en Launcher der normalt viser nogle nyheder der siger den også bare Unable to Connect.
Jeg kan dog godt bruge Firefox og Skype. Jeg har prøvet at skanne min computer for virus med Kaspersky og den fandt godt nok en fil der hed Explorar.exe som den slettede, men det løste ikke problemet.

Nogle idér til hvordan jeg kan fixe det her problem?

På forhånd tak.
Avatar billede Heu Nybegynder
23. april 2009 - 01:34 #1
Glemte lige:
Windows 7 , IE 8
Avatar billede CCodam Nybegynder
23. april 2009 - 01:43 #2
Har du tjekket at IE ikke er sat op til at køre igennem en proxy?
Avatar billede Heu Nybegynder
23. april 2009 - 01:46 #3
Hvor tjekker jeg det?
Avatar billede Heu Nybegynder
23. april 2009 - 01:50 #4
Fandt det lige og nej der er ikke sat nogen proxy server til.
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2009 - 08:09 #5
Ved sådanne mærkelige hændelser er det altid en god ide at starte med en gang "chkdsk /r /f" www.helgec.dk/chkdsk.html
Avatar billede CCodam Nybegynder
23. april 2009 - 09:16 #6
#5 Det skulle da være MEGET mærkeligt hvis det var en disk fejl?
Avatar billede Heu Nybegynder
23. april 2009 - 22:54 #7
#5 Den sagde bare Disk is Clean.
Avatar billede CCodam Nybegynder
23. april 2009 - 23:00 #8
Prøv evt at læsse denne artikkel:
http://support.microsoft.com/kb/318378
Avatar billede Heu Nybegynder
24. april 2009 - 14:53 #9
Det har jo kun med xp at gøre
Avatar billede mchlbk Praktikant
25. april 2009 - 18:17 #10
Når du nu har fundet noget malware af en art synes jeg du skal køre Trend Micro Housecall, som er en effektiv onlinescanner. Du finder den her: http://housecall.trendmicro.com/ Det kan godt tage meget lang tid at køre den, så vær tålmodig.

Prøv dernæst at gendanne computeren til en dato hvor alt fungerede. Hjælper det?
Avatar billede Heu Nybegynder
26. april 2009 - 13:39 #11
Endelig fandt jeg ud af det.

Jeg skulle gå ned i kør og skrive:
regsvr32 softpub.dll

Så virkede det hele.

Hvis andre sidder med samme problem er dette altså løsningen.

Tak til jer der har brugt tid på dette spørgsmål. Jeg vil gerne dele pointene ud, så smid et svar.