Avatar billede radda Nybegynder
22. april 2009 - 22:14 Der er 4 kommentarer

server.mappath

Jeg kager rundt i denne linje:

Const dbConnectionStr = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=db.mdb"

er der ikke en, som kan hjælpe med at lave den til server.mappath?

takker ...

R
Avatar billede arne_v Ekspert
22. april 2009 - 22:22 #1
Const dbConnectionStr = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("db.mdb")

maaske
Avatar billede radda Nybegynder
22. april 2009 - 22:24 #2
nej - ikke helt:

Der opstod en Microsoft VBScript-kompileringsfejl (0x800A0415)
Konstanttegn var ventet
cmsAdmin/inc/db_connection.asp, line 33, column 100
Const dbConnectionStr = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("db.mdb")
Avatar billede softspot Forsker
23. april 2009 - 08:23 #3
Ja, man kan ikke sammensætte/generere konstante strenge på runtime i VBScript, så enten må du lave dbConnectionStr være en almindelig variabel, eller angive den absolutte sti til din database i strengen.

Eksempelvis:

dim dbConnectionStr
dbConnectionStr = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("db.mdb")
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2009 - 19:39 #4
radda ?