Avatar billede amoelle Nybegynder
22. april 2009 - 10:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

nyt look&feel til c++ applikation

Er der nogle der har nogle gode tip til, hvordan man laver et skin, eller på anden måde opfrisker en 'gammel' c++ windows applikation (Lavet i Borland C++ Builder 7)

Applikationens funktionalitet skal ikke ændres, men vinduer og dialog bokse må gerne være lidt mere moderne end noget der ligner Windows 3.1 ;-)

... at lave nye ikoner er ikke noget problem, - så spørgsmålet går mere på:

- skal/kan man lave et (nyt) skin ?
- kan man tilføje nogle parametre til instantiering af vinduer/dialogbokse etc så stil/udseende ændres
- kan man anvende et andet grafisk lib ?

De krav jeg har fået stillet er:
funktionalitet skal være uændret,
Borland builder 7 skal stadig bruges,
det skal være 'simpelt' og risikofrit at modernisere look&feel
evt nye grafiske libs skal være gratis at bruge

tips og links modtages med tak

/Anne
Avatar billede arne_v Ekspert
22. april 2009 - 15:03 #1
Hvilket GUI API bruges der?

Win32 API? MFC? VCL?
Avatar billede amoelle Nybegynder
22. april 2009 - 15:24 #2
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// VCL.H - Borland C++ Builder pre-compiled header file
// 1.2
// Copyright (c) 1997, 2002 Borland Software Corporation
//////////////////////////////////////////////////////////////////
Avatar billede bertelbrander Praktikant
22. april 2009 - 19:20 #3
Prøv at starte med at kikke nederst på denne side:
http://damb.dk/dialogtut09.php
Avatar billede arne_v Ekspert
22. april 2009 - 21:41 #4
Jeg tror ikke at VCL er udviklet meget de sidste mange aar. Saa ikke nogen ny VCL.

Det du kan aendre indstilling paa kan du naturligvis aendre.

At skifte fra VCL til noget andet vil ikke vaere simpelt og risikofrit.

Jeg er tilboejelig til at mene at I har et problem med den applikation med hensyn til fremtidig vedligeholdelse.
Avatar billede amoelle Nybegynder
23. april 2009 - 13:38 #5
bertelbrander >
... tak for linket, - jeg kigger nærmere på det.

arne_v >
...såvidt jeg kan se har vcl i 2007 fået tilføjet mulighed for at anvende themes, - dvs hvis windows brugeren har XP-theme, vil det se XP-agtigt ud osv... Men det er jo i sidste ende kunden der justerer sin PC og ikke leverandøren.

Jeg er heller ikke lun på at skifte VCL ud, - det vil være et større projekt og kræve en masse manuel test.
- enig i at der er et problem, - ikke med at rette/udvide funktionalitet, - men look&feel betyder jo altså også noget for oplevelsen af applikationen.

Troede egentlig at man kunne bruge et produkt som f.eks. SuiSkin til noget (http://www.sunisoft.com/suiskin/) men trialversionen kan ikke installeres korrekt og vejledningerne er yderst nødtørftige.
Avatar billede amoelle Nybegynder
02. august 2009 - 13:08 #6
lukket