Avatar billede bramsing Nybegynder
21. april 2009 - 13:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

SQL select count where tid and response > 3600

Jeg har brug for at kunne søge et samlet resultat på to kolloner
ala noget i retning

Set rsD1T = Conn.execute("select count(*) FROM "&Table1&" WHERE DatePart(yy,starttid) = "&aar&" AND (varighed AND Responsetid) < 3600")

Kan det lade sig gøre at få værdien talt sammen i 2 kolloner under SQL kaldet ??
Avatar billede CCodam Nybegynder
21. april 2009 - 13:09 #1
Jeg forstår desværre ikke helt hvad du mener? Kan du ikke give et eksempel på din table, og hvornår den skal tælle, samt hvilket resultat du vil komme frem til?
Avatar billede bramsing Nybegynder
21. april 2009 - 13:20 #2
Vores system tæller sekunder på hvor lang tid et opkald vare og hvis der er opfølgning på tæller den ligeledes sekunder for hvor lang tid der går mellem første og andet opkald..

Jeg skal så lave noget statestik for hvor mange opkald der er registreret hvor opkaldstid og responsetid samlet er under en time (3600 sekunder)
Avatar billede kalp Novice
21. april 2009 - 13:28 #3
godt nok MSSQL.. men virker måske også for dig? går ud fra du mener dette.

Set rsD1T = Conn.execute("select count(*), secondCount = (
select count(*) FROM "&Table1&" WHERE (varighed AND Responsetid) < 3600
) FROM "&Table1&" WHERE DatePart(yy,starttid) = "&aar&"")
Avatar billede bramsing Nybegynder
21. april 2009 - 13:45 #4
Jeg kan ikke få det til at virke (vi køre MSSQL)...

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server (0x80040E14)
An expression of non-boolean type specified in a context where a condition is expected, near 'AND'.
/test/Default.asp, line 87

Line 87:         Set rsD1T = Conn.execute("select count(*), secondCount = (select count(*) FROM "&Table1&" WHERE (varighed AND Responsetid) < 3600) FROM "&Table1&" WHERE DatePart(yy,starttid) = "&aar&"")
Avatar billede kalp Novice
21. april 2009 - 14:01 #5
virkede din egen SQL overhovedet?

Set rsD1T = Conn.execute("select count(*), secondCount = (
select count(*) FROM "&Table1&" WHERE varighed < 3600 and DatePart(yy,starttid) = "&aar&"
) FROM "&Table1&" WHERE Responsetid < 3600 and DatePart(yy,starttid) = "&aar&"")
Avatar billede bramsing Nybegynder
21. april 2009 - 14:13 #6
Nej det gjorde den ikke... Jeg skrev også "ala noget i retning af" sådan udfra hvad jeg ville tro det ville lægge sig over mod...

Som jeg ser på din SQL nu, så vil den finde de poster hvor varighed og responsetid hver i sær er under en time og ikke samlet er under en time...
Avatar billede kalp Novice
21. april 2009 - 14:27 #7
jeg har ikke forstået dit spørgsmål med 2 kolonne så?
det lyder som om du vil have et resultset med 2 kolonner først, men det du vil have er sum'en af de kolonner til sammen?

du vil nok bare have det her?

Set rsD1T = Conn.execute("select count(*) FROM "&Table1&" WHERE DatePart(yy,starttid) = "&aar&" AND (varighed < 3600 AND Responsetid < 3600)
Avatar billede bramsing Nybegynder
21. april 2009 - 15:37 #8
Jeg skal lige være sikker på din SQL str.
Giver det at Varighed og responstid til sammen er mindre end 3600 eller giver det Varighed og Responstid hver for sig skal være mindre end 3600 (hvilket betyder at de til sammen kan give op til 7200) ???
Avatar billede bramsing Nybegynder
21. april 2009 - 15:40 #9
Det jeg skal have den til er at lægge responstid og varighed sammen og hvis resultatet ikke overstiger 3600 skal den tælle og ellers springe over...

Det er svært at forklare, men jeg håber du forstår...
Avatar billede kalp Novice
22. april 2009 - 01:07 #10
Set rsD1T = Conn.execute("select count(*) FROM "&Table1&" WHERE DatePart(yy,starttid) = "&aar&" AND (varighed + Responsetid) < 3600")

så er det vel bare det her..

måske uden paranteserne omkring hvis det betyder noget.
(varighed + Responsetid)
Avatar billede bramsing Nybegynder
22. april 2009 - 08:32 #11
ahhh... Ja, naturligvis var det simpelt... et lille plus..

Takker for hjælpen...

Lægger du et svar, så kvitere jeg med point...
Avatar billede kalp Novice
22. april 2009 - 10:10 #12
Det var godt:D
og et svar;)