Avatar billede vardepigen Praktikant
20. april 2009 - 19:07 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

pc "fryser"

De sidste par dage har jeg oplevet at min pc "fryser". Det vil sige, at lige pludselig kan jeg intet gøre, udover at genstarte den på "hovedafbryderen. Jeg har ellers aldrig haft dette problem.

Jeg har en bærbar Hp 1 1/2 år gammel, vista, IE 7.0

Er der nogen der kan give en løsning på dette problem
Avatar billede CCodam Nybegynder
20. april 2009 - 19:10 #1
Prøv at Download Memtest86: http://www.memtest86.com/memtest86-3.5.iso.zip

Du skal pakke zip filen ud, og derefter brænde .iso filen som et image på en CD

Derefter skal du boote op på CD'en, og lade programmet køre, til den har kørt mindst en omgang...

Dette vil checke dine RAM for fejl, som er en typisk årsag til at computeren pludselig fryser som nævnt...
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
20. april 2009 - 19:31 #2
Hej..

Prøv denn her

MalWarescanner - kør alle filer - Malwarebytes' Anti-Malware

LINK http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html
20. april 2009 - 19:31 #3
... virker den varm - temperatur mæssigt altså ?
Avatar billede off-line Nybegynder
20. april 2009 - 19:32 #4
Derudover skal du tænke på, om du nogen sinde har renset den for
støv ved ventilatorerne. Hvis ikke, kan støv give varmeproblemer.
Hvis du ikke kan, eller vil åbne computeren, kan du blæse ventilatorene rene med en dåse trykluft.
Avatar billede kimtheman Novice
20. april 2009 - 21:40 #5
Tidsbesparelse. Gendaninstallere Pc påny. Er problemet der stadig derefter kan det være ram, køling osv. Men efter min mening spare du en masse tid ved at lave en backup og geninstallere.
Avatar billede CCodam Nybegynder
20. april 2009 - 22:17 #6
#5 Med alle de programmer m.m. jeg skal geninstallere, ville det bestemt ikke være tidsbesparende for mig, hvis det tilmed var en hardware fejl...og det tyder det altså mest på, efter som det a fryse komplet somregel ikke forekommer ved software fejl.
Her vil alt typisk fryse pånær mus/keyboard eller lignende...
Avatar billede off-line Nybegynder
21. april 2009 - 00:22 #7
kimtheman > Det forslag giver da ikke nogen mening, når vi ikke
ved hvad årsagen er. Det er jo et større arbejde at geninstallere,
og hvis det så er f.eks. støv eller ram, så er det bare spildt
ulejlighed:)
Avatar billede kimtheman Novice
21. april 2009 - 00:49 #8
tja min erfaring er bare man prøver og prøver og finder ikke rigtig fejlen for det kan være både og. Man har måske ikke rigtig viden/ færdighederne til at prøve diverse forslag så inden man ser sig om har man brugt rigtig mange timer osv..
Men det er da klart man opvejer det hele og vel også derfor han stiller spørgsmål her så får han en masse løsningsforslag og så vælger han vel ud fra det.
Avatar billede vardepigen Praktikant
21. april 2009 - 15:53 #9
CCodam... vil du lægge et svar, så jeg kan lukke spørgsmålet.

Du har været saglig og lagt et tilsyneladende brugbart link.

Jeg har dog ikke haft brug for det... for 7-9-13 har der ikke været nogen problemer efter at jeg tog batteriet ud, og lod det ligge en halv times tid og satte det i igen.

til kimtheman.... for mig vil det tage maaaange timer at geninstallere pc på ny.... og kan risikere at der er nogle ting der går tabt...

P.s så er jeg ikke en han ;-)
Avatar billede CCodam Nybegynder
21. april 2009 - 17:01 #10
#9 Jamen det gør jeg så :)
Løsning med dit batteri, lyder dog underlig? :P

Men det glæder mig den køre fint igen...
Avatar billede Babsi Nybegynder
21. april 2009 - 17:38 #11
Når du trykker på hoved afbryderen burde der komme noget frem hvor der står reparere computeren tryk på det fordi 1½ er ingen alder af en computer
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
21. april 2009 - 17:45 #12
Babsi >> Hun tog batteriet ud af computeren og satte den i igen.
-har ikke haft problemer siden.. #9
Avatar billede kimtheman Novice
21. april 2009 - 18:11 #13
Nå men så var det jo godt du ikke gik alle forslag igennem når det nu var dit batteri. Ja sikke en masse tid du kunne have brugt på noget som ikke var et problem. Men din løsning med batteri lyder nu sjovt.
Avatar billede vardepigen Praktikant
21. april 2009 - 19:20 #14
ja jeg synes også at det lyder skørt.. men den fungerer stadig..  ;-)

til Babsi.. jo den kom med den besked, men selv om jeg kørte den to gange, hjalp det ingenting