Avatar billede janbangm Nybegynder
20. april 2009 - 09:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Datatypen password

Jeg har konverteret min access database over til mig MS SQL. Det er gået fint og jeg læser alle mine data og jeg kan se det hele i Visual Studio. Der er kun et problem. Jeg har i min access database et felt af typen password, hvor teksten vises som *****.  Dette komme frem som klar tekst, når jeg har konveneret.
Kan man få det til at vises som  ****
Avatar billede mjdigital Nybegynder
20. april 2009 - 09:58 #1
Er det koden i din MSSQL fil du vil have skjult? Hvis ja for guds skyld krypter det med MD5 eller ligende..

http://www.15seconds.com/issue/000217.htm <-- Der kan du læse lidt om det :)

Så bliver din kode "hejsa" måske noget lignede "E6A0ABC96DA35879657689AFBCFE15C696199858"

Håber det var svar nok? :)
Avatar billede janbangm Nybegynder
21. april 2009 - 09:21 #2
Undskyld mit sene svar.
Nej det er ikke kode, men dataene i Kolonnen password jeg gerne vil skjule .
Jeg bruger databasen til asp og nu kan jeg se i tabellen hvilket password man har valg. Det vil jeg gerne, at dette kun vises med stjerner.
Jeg er helt nybegynder i MS SQL
Hilsen
Jan
Avatar billede mjdigital Nybegynder
21. april 2009 - 09:35 #3
Hej igen :) er det et login system du prøver at lave? fordi så har jeg en løsning til dig der fungere meget nemmere for dig.
Avatar billede janbangm Nybegynder
21. april 2009 - 10:35 #4
Ja det er. Det logon til asp
Avatar billede Syska Mester
22. april 2009 - 00:42 #5
asp eller asp.net ... en verden til forskel.

Og tror ikke at den password type i access skujler specielt meget ... det er vist kun synsbedrag :-) Men er ik' sikker.

// ouT
Avatar billede janbangm Nybegynder
22. april 2009 - 09:07 #6
Buzzzz Det er jeg nok heller ikke sikker på
Avatar billede janbangm Nybegynder
27. april 2009 - 09:43 #7
Lukker spørgmålet