Avatar billede sobr Nybegynder
19. april 2009 - 10:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan bruges linkpartner / partner links

Hvordan bruges linkpartner / partner links ?

Er der forskel på de to ?

Er det sådan, at de som er linkpartnere, alle linker til hinanden ?

Jeg vil sætte stor pris på, at der ikke smides link til engelske sider med forklaring (er ikke skrap til dette).

På forhånd tak..
Avatar billede mstorgaard Praktikant
19. april 2009 - 10:32 #1
Jeg vil mene, at linkpartner er den side/person du bytter links med, mens partner links er en eller flere links eller bannere, som du har på din side.

Fx sider som euroads, tradedoubler og partner-ads lever partner links, som du kan tjene penge på ved at have på din side.
Avatar billede sobr Nybegynder
19. april 2009 - 11:43 #2
Vil mene..

Det vil sige - du er ikke sikker ?
Avatar billede sobr Nybegynder
19. april 2009 - 11:45 #3
Jeg troede bare ikke at dette "link bytteri" var noget google accepterede - synes jeg har læst noget om det...
Avatar billede mstorgaard Praktikant
19. april 2009 - 11:50 #4
Der er flere forskellige definitioner på det.
Avatar billede sobr Nybegynder
19. april 2009 - 13:38 #5
Jeg synes lige som ikke det er svar nok på mit spørgsmål...
Avatar billede mstorgaard Praktikant
19. april 2009 - 15:08 #6
Hvad skal du bruge det til? Hvad vil du have ud af spørgsmålet?
Avatar billede sobr Nybegynder
19. april 2009 - 17:06 #7
Det kan vel ikke være så svært at regne ud...

SEO - hvad ellers ?
Avatar billede mstorgaard Praktikant
19. april 2009 - 17:38 #8
Altså google indekserer i forhold til links, og du får en god pagerank, hvis der er mange links, der peger på din side. Så hvis du bytter links med andre sites, så får I begge bedre rank. Men husk også at Google ikke accepterer linkfarme o.lign.
Avatar billede sobr Nybegynder
20. april 2009 - 23:21 #9
Du får de halve af pointene for et forsøg på at hjælpe.

Jeg har læst Bufferzone's artikler for længe, længe siden og i dusinvis af andre gode artikler om SEO, så jeg ved godt, at det drejer sig om link.

Jeg har også læst, at det bedste link man kan få, er fra et pænt placeret site, hvor der linkes til ens hjemmeside i en indholdstekst, med et søgeord i linkteksten.

... så jeg er ikke helt grøn

Læg et svar mstorgaard..
Avatar billede mstorgaard Praktikant
21. april 2009 - 07:00 #10
Du kan bare beholde dine point, og jeg er da ked af, at jeg ikke rigtig kunne hjælpe så meget, men jeg har bare stadig svært ved at forstå, hvad du præcist vil.

Opsummering:
Linkpartnere er en gruppe hjemmesider, som alle deler links med hinanden.
Partner-links er oftest set betalte links på ens egen eller en andens hjemmeside.

Linkpartnere kan bruges på mange måder, men det mest almindelige er, at man snakker med nogen andre sider, der ligger inden for samme kategori som en selv og bytter links.
Partner-links er som sagt oftest sider som euroads, partner-ads og tradedoubler.

Hvilket vil sige, at der er forskel på de to.