Avatar billede goodfellas Nybegynder
18. april 2009 - 01:16 Der er 8 kommentarer

med vista og xp

Hejsa!

Har søgt og søgt efter det jeg søger hjælp til, uden resultat!

Jeg har fået en bærebar, og iden forbindelse ønsker jeg at koble den på netværket...
Netværket er ikke trådløst!!!!

Jeg har en stationær med xp- prof fuldt opdateret, en bærebar med vista home fuldt opdateret.

Som tidligere har jeg kunne koble andre på netværket men ikke vista, selv om det er samme domæne mv...

Er der noget specielt man skal installere for at kunne kommunikere med hinanden.

Iflg vista netværket, skriver den er er 2 på netværket, men man finder ikke hinanden.......

Eventuelt en række følge for at oprette et netværk!! idet det er 2 styresystemer
Avatar billede goodfellas Nybegynder
18. april 2009 - 01:19 #1
Under kontrol- netværk- vis netværk:
er der ingen.... Begge pc hedder det samme i domæne/ arbejdsgruppe
Avatar billede CCodam Nybegynder
18. april 2009 - 01:39 #2
#1 Hvad er det præcist du vil åbne?
Vil du gerne kunne tilgå delte mapper imellem computerne? eller noget helt andet?

Prøv at gå ind i Start -> Kør (søgefeltet på vista) og skriv CMD og tryk enter
I kommandopromten (den sorte boks) skal du så skrive Ping <computernavn> hvor <computernavn> er navnet på den anden computer, og tryk enter.
Lykkes dette? i såfald kan de to computere godt snakke sammen, og så skal du bare have hjælp til evt at sætte deling af mapper op imellem dem...
Avatar billede goodfellas Nybegynder
18. april 2009 - 06:31 #3
Ok. det vil jeg prøve,, det jeg vil er:

ligesom i xp, 2 computere er på samme netværk. I xp kan oprette sin egen netværk, ved at på hver pc angiver arbejdsgruppe, pcnavn mv..

Det enenste der har forvoldt problemer i xp har været firewall men ellers kørte det fint, i det vi skulle spille mod hinanden. men prøver det andet først...
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2009 - 08:29 #4
Avatar billede CCodam Nybegynder
18. april 2009 - 15:27 #5
#3 Hvilkt spil er det i prøver af spille imod hinanden i?

Kan i slet ikke se hinanden i de spil? eller melder den bare fejl, når i prøver at forbinde til hinanden inde i spillet?
Avatar billede goodfellas Nybegynder
19. april 2009 - 02:39 #6
Det er vi slet ikke nået til endnu. Vi kan ikke se hinanden generalt på netværk.
Avatar billede CCodam Nybegynder
19. april 2009 - 10:48 #7
#6 Det at i ikke kan se hinanden under kontrol- netværk- vis netværk, betyder bare at i ikke har delt nogen mapper på netværket for hinanden.
Det betyder ikke at i ikke at ville kunne se hinanden i et evt spil :)

Men prøv som jeg beskrev i #2, hvis i kan pinge hinanden, så har i forbindelse til hinanden, og ville godt kunne spille :)
Avatar billede CCodam Nybegynder
23. april 2009 - 02:11 #8
#0 Fandt du ud af det?