Avatar billede erlandsen Seniormester
17. april 2009 - 20:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opdatering i formularer

Jeg har lavet en formular hvor jeg har hentet felterne ind vi en forespørgsel der henter data fra flere tabeller.

Af en eller anden årsag kan jeg pludselig ikke skrive i felterne i formularen - kun læse.

Hvad kan der være gået galt?
Avatar billede mugs Novice
17. april 2009 - 20:42 #1
Hvis du kan rette i forespørgslen ligger fejlen i formularen. Er det tilfældet har du måske ved en fejl, rettet i formularens egenskaber så du ikke kan opdatere posterne. Se i formularens egenskaber.
Avatar billede erlandsen Seniormester
17. april 2009 - 21:01 #2
Jeg kan heller ikke skrive i forespørgslen - men det kan jeg heller ikke huske om jeg har kunne.
Jeg mener dog at jeg har kunne skrive i formularen.
Jeg har checket formularens egenskaber - men kan ikke lige se hvor man kan slå opdatering fra?

jeg har access 2003
Avatar billede mugs Novice
17. april 2009 - 21:10 #3
Når du ikke kan skrive i forespørgslen ligger fejlen der. FØr den er rettet nytter det ikke noget at arberjde videre i formularen.

Det er sandsynligvis dine relationer det er galt med (det plejer det at være). Kontroller dem og pas på, at der ikke er een til een relationer, hvor der ikke er nogen poster det matcher i den relaterede tabel.