Avatar billede hugopedersen Nybegynder
16. april 2009 - 15:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gemme query som XLS fil

Jeg har brugt følgende kode til at gemme resultatet af en query som en XLS fil

DoCmd.TransferSpreadsheet acExport, acSpreadsheetTypeExcel5, conQuery_Export_Labels_Excel, strFile_Name, True

Det virker helt som det skal, men nu har jeg så forsøgt det samme hvor queryen er et view på MS SQL. Så siger Access til mig at den ikke kan finde forespørgslen. Men den findes og jeg kan åbne den og manuelt exportere den til Excel.

Nogen bud på en løsning?
Avatar billede fusion-it Nybegynder
16. april 2009 - 15:11 #1
Jeps ..... du kan lave en asp fil og overskrive xml filen ) virker fint hos mig ;)
Avatar billede fusion-it Nybegynder
16. april 2009 - 15:12 #2
Der var jeg ALT for hurtig ..... tror jeg misforstod dit problem ;) sorry
Avatar billede fdata Forsker
17. april 2009 - 10:49 #3
Jeg har oprettet en forespørgsel baseret på et view på SQL serveren og eksporteret den (med din kode) - og det virker fint!?!
Der må være noget andet galt.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
19. april 2009 - 11:14 #4
Det lyder da helt skørt så - jeg synes jeg har prøvet alle mulige kombinationer for at fejlsøge, men har ikke kunnet få det til at virke.
Du skriver 'Jeg har oprettet en forespørgsel baseret på et view på SQL serveren'  Det er vel ikke sådan at det er via ODBC du connecter til MS-SQL?
Mit problem er i en ADP.
Avatar billede fdata Forsker
19. april 2009 - 20:43 #5
Se, det var jo ikke til at vide ;o)  men du har ret.
Jeg har testet via ODBC. Har ingen erfaring med ADP. Trækker mig.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
20. april 2009 - 07:18 #6
Det har du ret i - beklager at jeg ikke fik det med.

Men i mellemtiden har jeg så fundet ud af at den rigtige måde at gøre det på åbenbart er at oprette en ekstra datasheet form i Access og så gemme den som et Excel ark - det kan man godt.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
27. april 2009 - 07:01 #7
Som sagt fandt jeg ud af at det bør gøres ved hjælp af en form som man så gemmer som en Excel fil.