Avatar billede fusion-it Nybegynder
16. april 2009 - 12:27 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

ssl certifikat

Hej alle

Jeg sidder og overvejer at bruge ssl certifikat til min login side, vil så lige høre folk som ved mere om dette emne.

Jeg har forstået det kan bruges til at krypteret infomationer som sendes imellem servere. Vil så høre om dette er noget alle kan oprette? eller kan man programere sig ud af det?

Håber nogen kan hjælpe?
Avatar billede osdata Nybegynder
16. april 2009 - 12:47 #1
Hvis det er en offentlig tilgængelig side køber man et ssl certifikat for en periode. Det skal så lægges ind på ens server som så vil kunne tilgåes via https - altså krypteret.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede fusion-it Nybegynder
16. april 2009 - 13:32 #2
Ok tak Ole for den info ;)

Ved du hvor man kunne finde nogle infomationer om hvordan de programeres? sprog osv ?
Avatar billede osdata Nybegynder
16. april 2009 - 13:43 #3
Det hele klares af webserveren bare du har din loginside.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede fusion-it Nybegynder
16. april 2009 - 13:56 #4
Jeg tror du misforstår mig, lad mig spørge på en anden måde der må jo findes nogle infomationer om hvordan de laves?

Jeg kunne tænke mig at læse om dette? eller er det kun et og sammen firma som sælger det?
Avatar billede osdata Nybegynder
16. april 2009 - 14:05 #5
Avatar billede fusion-it Nybegynder
16. april 2009 - 14:50 #6
Jo tak der har jeg selv været, troede mankunne få nogle gode råd ;)
Avatar billede osdata Nybegynder
16. april 2009 - 15:06 #7
Man kan enten selv lave et self-signed certifikat til internt brug eller købe et certifikat fra en anerkendt udbyder. Dem du køber er signed af en rodserver og de anerkendte udbyders rodcertifikat er som standard i din (og andres) browser. Hvis du selv laver et certifikat får dem der går ind på siden en advarsel fordi det er signed med et rodcertifikat der ikke er i deres browser.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede arne_v Ekspert
16. april 2009 - 15:16 #8
Hvis du bare vil bruge HTTPS med et server certifikat, saa er det relativt nemt. Du enten koeber et certifikat eller laver et self signed. Saa installeres det paa serveren. Og voila saa kan du koere HTTPS.

Eventuelt skal du konfigurere din app til kun at tillade adgang via HTTPS.

Hvis du vil bruge HTTPS med client certfikat og bruge det som login, saa skal du igen have et certikat, have det installeret i browser *og* have noget server side kode til at haandtere det login.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
18. april 2009 - 09:44 #9
Tak for alle svarene :)
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2009 - 14:13 #10
Du takker og løber selv med pointene??
Avatar billede fusion-it Nybegynder
20. april 2009 - 13:15 #11
Ops;)

Opretter lige en til jer så ;)
Avatar billede vejmand Juniormester
20. april 2009 - 13:21 #12
Avatar billede fusion-it Nybegynder
20. april 2009 - 13:35 #13
og takker  ;)