Avatar billede dtm Nybegynder
14. april 2009 - 18:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Internet hastighed

Jeg har en 25mb linie hos Stofanet.

Jeg har så trådløst netværk installeret..
med denne router:
http://www.macbroadband.co.uk/mac-compatible/wireless-router/belkin-adsl-modem-with-wireless-g-router

Hvis jeg tester på tdc.dk så ser det sådan her ud:
Trådløs: 3,3mb
Direkte fra modem til pc: 18mb
Fra modem til router, til pc: 6,5mb

Er det okay, af en 25mb linie?

Kan man få en hurtigere router?

Jeg kan jo bare koble min staionære pc direkte til modem og få de 18mb, men så kan jeg jo ikke sende ud trådløst til mine bærbare?...

Ville denne kunne gøre min forbindelse hurtigere?
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=198005&Specs=true

Eller er der noget som er meget bedre?
Avatar billede CCodam Nybegynder
14. april 2009 - 18:45 #1
Det var godt nok et stort drop :O

Den trådløse performance kan variere alt efter hvor mange andre trådløse netværk der er i området, da man deler et forholdvist lille Radiobølge bånd, hvor der kun er 3 clear channels...

Men den kablede forbindelse skulle gerne være så tæt på de 18 som muligt...

Jeg vil anbefalde dig denne:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=315923

Den har også N-draft teknologi, hvilket er den kommende trådløse teknologi med 300Mb/s

Derudover synes jeg at de 18Mb/s er lidt fesent, for en 25Mb/s linie...hvor meget har du i upload?
Avatar billede dtm Nybegynder
14. april 2009 - 20:21 #2
jeg har knap 1mb i upload.

Den router du linker til ser rigtig god ud. Så spørger jeg bare lige.... Skal de trådløse netværkskort så ikke også "opgraderes"??...
Avatar billede CCodam Nybegynder
15. april 2009 - 01:06 #3
#2 Hvis du vil benytte dig af N teknologien, så blir du nød til at opdatere. Men de gamle B (11Mbit) og G (54Mbit) netkort virker stadig til den ruoter :)

1Mb/s upload er desværre ikke ret meget for en forbindelse med 25Mb/s download, og det er højstsandsynligt her at du blir begrænset til de 18Mb/s.
Dette skyldes at upload kanalen også blir brugt ved download, når man benytter sig af TCP protokollen, som sender en masse pakker frem og tilbage, for at sikre sig at samtlige pakker er modtaget m.m.

Jeg ville mene det burde være en regel at man altid har minimum en tiendedel af sin download i upload.

Men så igen, du overlever nok med 18Mbit, så længe det både kommer ud af kablet og på de trådløse, efter routeren :)
Avatar billede CCodam Nybegynder
17. april 2009 - 01:06 #4
#0 Fandt du ud af det? eller har du brug for yderligere hjælp?
Avatar billede dtm Nybegynder
17. april 2009 - 19:26 #5
Problemet er at jeg har 2 computere. 1 stationær og 1 bærbar.

Jeg kan jo bare sætte et kabel imellem modem og den stationære computer, Så har jeg de 18Mbit.

Men så har jeg ingen trådløs forbindelse til den bærbare.

Hvis jeg så laver denne forbindelse:

modem-router-staionær

Så har jeg kun ca. 6Mbit på den staionære og ca. 3Mbit trådløs på den bærbare... Det generer mig en del.
Avatar billede CCodam Nybegynder
17. april 2009 - 23:40 #6
#5 Som jeg beskrev i #1 så vil jeg anbefale dig at købe denne router:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=315923

Din nuværende router, er en gammel model, og tilmed så er det en billig en.
Det er højst sandsynligt grundet denne at du får den ringe performance, og ved udskift til den nævnte router, vil du få et langt bedre resultat...
Avatar billede dtm Nybegynder
18. april 2009 - 08:20 #7
Ja okay, det var det jeg eftersøgte. Jeg må bare ud at købe ny router. :-)
Avatar billede Computergeek Nybegynder
05. maj 2009 - 19:10 #8
Su burde klage over at du ikke får de 25 m/bit...