Avatar billede Slettet bruger
14. april 2009 - 08:14 Der er 3 kommentarer

Få en værdi ud af en DataList vha. ItemCreated.

Jeg har en række thumbnails vist i en datalist:

<asp:DataList ID=dlKategori OnItemCreated=dlKategori_ItemCreate  runat="server">
<ItemTemplate>
<asp:Imagebutton ID="kategoriButton" ImageUrl=<%# FormatURL(DataBinder.Eval(Container.DataItem, "navn")) %> ToolTip=<%# Eval("alttekst") %> runat="server" />
</ItemTemplate>
</asp:DataList>

Ved at klikke på en af disse thumbnails åbnes en popup hvor de tilhørende billeder vises... - for at kunne vise disse korrekt er det nødvendige at jeg får hentet thumbnailen's id når jeg klikker på denne og konverteret det til en session...
(Det er i øvrigt nødvendigt at jeg anvender OnItemCreated for at min popup fungere optimalt.

protected void dlKategori_ItemCreated(object sender, DataListItemEventArgs e)
    {
        if (e.Item.ItemType == ListItemType.Item || e.Item.ItemType == ListItemType.AlternatingItem)
        {
            ((ImageButton)e.Item.FindControl("kategoriButton")).Attributes.Add("OnClick", "java script:");
        }
)
Avatar billede lasserasch Juniormester
14. april 2009 - 08:32 #1
Undskyld hvis jeg spørger dumt men hvad er dit spørgsmål? Har lidt svært ved at finde et konkret spørgsmäl i din tekst...
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2009 - 09:20 #2
Hvordan får jeg thumbnailens id...?
Avatar billede Syska Mester
14. april 2009 - 12:02 #3
Igen Robin ... fra det tidligere spm.

Hvad er det som dit JavaScript indeholder vi ik må se ?

Du kan blive nød til at fodre dit JS script server-side ... for at afvikle det med dit ID client side ... med mindre du vil ud i at kalde en WebService eller noget andet ...

// ouT