Avatar billede batzmand Nybegynder
13. april 2009 - 21:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Køb og udskiftning af Ram blokke

Hey.

Jeg skal have skiftet RAM ud i en pcér. Den har lige nu RAM i som hedder PC2700U - 25330, 256 DDR 333 Mhz.

Nu overvejer jeg at købe dem her.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=73236&searchArea=&Soegeord=

1. Er det muligt at sætte dem i med den størrelse RAM. ? Der er plads til 2 blokke.
2. Hvad sker der ved at tage den eksisterende ud og erstatte med 2 helt nye. ? Slettes der noget. ?

Franke
Avatar billede CCodam Nybegynder
13. april 2009 - 21:49 #1
Det kommer helt an på dit bundkort, hvorvidt den kan tage den mængde RAM, hvis du giver information angående dit bundkort, kan jeg lige undersøge det for dig...

Jeg tror dog ikke der er noget problem, med de 2GB...

Der sker intet ved udskiftning af RAM :)
Avatar billede batzmand Nybegynder
13. april 2009 - 21:53 #2
Det er på min mors pc.. Det er en Fujitsu Siemens Scaleo P, Sempron 2600+... Hjælper det noget... ?
Avatar billede beyerone Nybegynder
13. april 2009 - 21:57 #3
Man kan godt udskifte dem med dem du har set på og ja du kan kodt udskifte dem med dem du har der slettes ikke noget.
V.H. beyerone
Avatar billede CCodam Nybegynder
13. april 2009 - 22:01 #4
#2 Uden det specifikke bundkort, kan jeg desværre ikke være sikker, enten er der en max på 512mb pr slot eller på 1GB pr slot...
Avatar billede batzmand Nybegynder
13. april 2009 - 22:05 #5
Så må jeg lige undersøge nærmere med bundkortet...
Avatar billede batzmand Nybegynder
13. april 2009 - 22:07 #6
http://www.ramshopping.com/memory_Fujitsu-Siemens_SCALEO-P-DDR.html

Kan det hjælpe med noget ?. Her ser det ud til at kunne passe med 1 GB Ram
Avatar billede CCodam Nybegynder
13. april 2009 - 22:53 #7
#6 Der står tilgengæld også at der er 4 RAM slots, hvilket ikke stemmer overens med #1's oplysninger...

Der findes desværre mange varianter af Fujitso Siemens Scaleo P...
Avatar billede batzmand Nybegynder
14. april 2009 - 20:08 #8
CCodam sender du et svar... Du var hurtigst på aftrækkeren og tak for hjælpen
Avatar billede CCodam Nybegynder
15. april 2009 - 00:58 #9
#8 Glæder mig det lykkedes, regner med at den kunne tage alle 2GB RAM? :)
Avatar billede CCodam Nybegynder
23. april 2009 - 01:22 #10
Acceptere du ikke lige svaret, så folk kan se at dette "problem" er løst :)