Avatar billede Linarius Nybegynder
13. april 2009 - 18:47 Der er 16 kommentarer

Microsoft Office Word holdt op med at fungere

Hver gang jeg lukker Word 2007 på min Vista Ultimate maskine får jeg denne besked: "Microsoft Office Word holdt op med at fungere". Og lidt efter: "Windows søger efter en løsning - Word genstartes". Dvs. jeg bliver nødt til at tvangslukke to vinduer.
Pænt enerverende! Både Windows og Office er opdaterede. Jeg har prøvet at reparere og genindstallere Word. Det havde absolut ingen effekt. Og jeg har prøvet at kigge i opdateringslisten - men jeg kan ikke spotte en opdatering af Word som falder sammen med den første fejlmelding.
Svar der kan give mig et godt forhold til Word igen påskønnes!
Avatar billede vejmand Juniormester
13. april 2009 - 18:58 #1
Fundet i andet forum:

It tooked nearly 60 minutes - 4 people at Microsoft - the last one in India - - to solve the problem, even though we told them that this problem appears to be common and the 'addins' needed to be fixed. Still, the tech support person when through a bunch of steps, said the master template was corrupted (how did that happen with only one Word document created ???), but the final fix... ta dah... was to rename two files, through the following path: Start button/All programs/Accessories/Run and type in 'regedit' and then follow the path HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Office/12.0/Word . . . .  and then change the folder called 'data' to 'olddata' and change the folder called 'options' to 'oldoptions'. The techie said that Word then creates new files to replace. Yes, it worked. Hope this helps.

Sakset herfra: http://www.eggheadcafe.com/conversation.aspx?messageid=30057056&threadid=30026016
Avatar billede Linarius Nybegynder
13. april 2009 - 20:00 #3
Hej Vejmand,
Jeg har prøvet det der blev foreslået i dit link. Det virker ikke :-( Øv-bøv:-(
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. april 2009 - 20:15 #4
Hvor længe har problemet eksisteret?
Er det måske opstået efter en opdatering, eller kan det tænkes, at du, eller en anden bruger, er kommet til overskrive "normal.dot" med ændringer?
/ptj_11
Avatar billede Linarius Nybegynder
14. april 2009 - 17:55 #5
Hej ptj-11,

Ja, det har eksisteret noget tid, da jeg ikke kunne løse det gennem en reperation og en geninstallering prøvede jeg at ignorere det... Et par måneder eller halvanden.. Jeg har lige prøvet at slette normal.dotm... Første gang jeg åbner Word og lukker det igen er der igen problemer - det samme var tilfældet - da jeg prøvede Vejmands forslag om at redigere i registreringsdatabasen. Men anden gang jeg åbner er alt tilbage ved det gamle:(
/Linarius
Avatar billede vejmand Juniormester
14. april 2009 - 19:32 #6
Prøv at redigere i registreringsdatabasen, og så herefter:
Højreklik på Word-ikonet -> Kør som administrator

Jeg ved ikke om det vil funke, men det har ofte løst problemer med Office-programmer i Vista.
Avatar billede ptj_11 Forsker
14. april 2009 - 20:52 #7
Prøv 2 forskellige ting:

1. Du kan prøve at omdøbe din brugerprofilmappe, og oprette en ny med nøjagtigt samme navngivning. Hvis du har fået lavet en brugerrelateret indstilling, der laver rav i gaden, så er den væk med denne metode.

2. Du kan prøver at oprette en anden bruger på maskinen, og se, om problemet stadig er der.

Hvis et virker, så er problemet løst.

Hvis problemet stadig er der i metode 2, så har jeg ikke umiddelbart noget godt bud.

/ptj_11
Avatar billede rangjung Nybegynder
19. juni 2009 - 18:09 #8
Det virkede for mig. Tusind tak.
Avatar billede ptj_11 Forsker
19. juni 2009 - 19:47 #9
rangjung

"Det virkede for mig. Tusind tak. "
Hvilket forslag virkede for dig? Og hvad var dit problem?

/ptj_11
Avatar billede vejmand Juniormester
20. juni 2009 - 01:31 #10
Som ptj_11 spørger, hvad løste dit problem?
Mest fordi andre kan have glæde af løsningen......
Avatar billede Christinemon Nybegynder
21. oktober 2009 - 10:15 #11
Jeg havde samme problem, efter en opdatering af vista (!!!!)
Løsningen for mig:
1. Åben Regedit. (Start og skriv "regedit" i søgefeltet og tryk enter.)

2. I Regedit menuen gå til HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Word\Data

3. Højreklik på mappen "Data" og omdøb den "xData"

4. Åben word, luk den igen og vupti! Så skulle den virke! -det virkede ihvertfald for mig!
Avatar billede vejmand Juniormester
21. oktober 2009 - 10:36 #12
Christinemon >> Hvorfor sender du som "Svar" i et spørgsmål, hvor problemet er løst????
Avatar billede Christinemon Nybegynder
21. oktober 2009 - 11:05 #13
fordi det ikke kom frem hvilke af løsningerne Rangjung havde fået til at virke! -fordi mit problem ikke blev løst af ovenstående forslag! - fordi ovenstående forslag var meget komplicerede for en ikke-særlig-teknisk-én som mig! -fordi andre måske kan have glæde af det!
Avatar billede tjacob Juniormester
21. oktober 2009 - 12:03 #14
Well, mht det "svar" du gav Christinemon:

For det første: -det samme som vejmand skrev i #1
For det andet:  -spørger har allerede meddelt det ikke virkede (#3).
Avatar billede Christinemon Nybegynder
21. oktober 2009 - 13:16 #15
Bevares, jamen så skal jeg da beklage mange gange at jeg har forstyrret jeres forum! Det var bestemt ikke min mening at genere nogen!
Avatar billede tjacob Juniormester
21. oktober 2009 - 13:54 #16
Ja, ja -tag det nu roligt....:)

Jeg havde overset at du er helt ny bruger, så jeg vil lige forklare mit indlæg:

Det kan jo opfattes som Pointjagt, hvilket selvfølgeligt ikke er velset.
Det er normal kotume at man lægger sine indlæg som kommentarer indtil spørger er tilfreds, hvorpå han beder om et svar fra den/de brugere han mener har bidraget med løsningen.
Det er også normal kotume at man læser de andre indlæg, inden man laver sit eget, så man ikke blot gentager hvad der allerede er sagt.
Når du så både gentager et tidligere indlæg, OG lægger det som et svar, så kan det jo opfattes som om du forsøger at stjæle point.

Disse ting ved du måske ikke da du er ny bruger, så du er måske lovlig undskyldt. Så hvis jeg har fornærmet dig, var det sandelig ikke meningen.

Du kan læse mere om forum her: http://www.eksperten.dk/faq