Avatar billede CalE Nybegynder
11. april 2009 - 20:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mangler en core på en e8500

Jeg har netop haft den vilde gyser og hele tre shots Gragganmore senere tænkte jeg at smide en post op med det her..

Tænder min com helt stille og roligt as usual

Undrer mig dog over der pludselig er lag og den virker langsom, efter at have kigget lidt over det hele kan jeg så se at den pludselig kun har en core.. jeg tænker først at det måske er EPU der har slukket for den og sætter den til at regne nogle primtal..

Der sker ikke en fis og den bliver ved med at påstå den kun har én core at arbejde med.. De næste fem min sidder jeg fuldstændig febrilsk og tænker tilbage til alt hvad jeg har foretaget mig mhs. til tweaking, program installationer osv.. Jeg kommer i tanke om jeg for et par dage siden var faldet over en tråd, kan ikke lige huske hvor, der beskrev hvordan man kunne booste sin opstart således:

1. Winknap+R for win-kør
2. Gode gamle msconfig
3. Vælger fanen "Boot"
4. Avancerede indstillinger
5. Flueben i "Antal processorer" (kan ikke huske om der var flueben i den da jeg først rodede med denne startindstilling)
6. Vælger 2 da jeg har en Intel core 2 duo

Det var så det der skulle tweake min startup, hvilket det ikke gjorde på nogen måde. . . Men jeg tænkte pyt og lod det være..

Indtil ovenstående skete.. Problemet kunne jeg heldigvis løse indtil da, Men er der nogen der kan svarer mig på hvorfor den vælger at gøre det.. ? er der noget der har konfliktet eller lign.
På forhånd tak og god påske -> Gid man kunne få et løbebånd til usbport hehehe
Ps. det er vista
Avatar billede komputerdk Mester
12. april 2009 - 00:52 #1
hmm, jeg vil tro at du skulle vælge 4 kerner og ikke 2, da e8500 såvidt huskes bruger HyperThreading hvilket windows ser som en fordobling af kerner. mener fx. CPUid.com (CPU-z) kan vise det.

Jeg ved heller ikke om en forkert indstilling i Windows kan skrive til BIOS kan disable en core.
Avatar billede CalE Nybegynder
12. april 2009 - 12:02 #2
Hej igen.. Jeg har kigget i min BIOS asus P5Q Pro v.2002 og der er alt mhs. til hyper & speedstep osv osv slået til.. However, jeg kan kun vælge 2 cpuer og mhs. til CPU-Z er det "Treads" vinduet du henviser til ? i så fald står der også kun to der..

God Påske
Avatar billede CalE Nybegynder
12. april 2009 - 12:02 #3
Og smid du endelig et svar =)
Avatar billede komputerdk Mester
12. april 2009 - 23:37 #4
hmm, løste jo egentlig ikke dit problem.. men der burde være 2 cores og 2 threads..