Avatar billede CalE Nybegynder
09. april 2009 - 22:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Geforce 9800 GT Temperatur

Hej alle sammen...

Spg er om det gør nogen skade at smide lidt arctic cooling paste på gpuen da den ligger stabilt på 50gr. i idle... den hopper hurtigt op på de 70 - 75 gr. efter en times game med f.eks. GTAIV eller en hurtig omgang 3dmark06.

Det er da for højt, eller ?? min cpu ligger på 30gr. i idle og maks 60gr. lige meget hvor mange primtaltest(jeg skal give dig skal jeg) jeg smider i nakken på den.

Må lige tilføje at det er det mest krævende spil jeg har og syntes ikke at mine google (google er din ven) søgninger har givet noget brugbart.
Asus eget Smartdoc er ikke den store hjælp og syntes ikke at "Synchronize with MB"/EPU funktionen sænker eller giver nogen effekt på temperaturen. Jeg tør bare ikke rigtig skille de der fjederskruer ad til trods for jeg er rutineret noob mhs. installation af hardware. Jeg er også lidt usikker på om min E8500 er nok til det efterhånden lidt gamle gfxkort?
Ring/Skriv/ventrilo/msn/mumble! undskyld for manglende "," men det er sku for gamle mennesker =)
Avatar billede Lund86 Nybegynder
09. april 2009 - 23:08 #1
Det er meget normalt for nye grafikkort at de bliver varme.

Du kan nok godt sænke temperaturen ved at afmonterer køleren og påføre noget bedre pasta, eller helt sætte en ordentligt køler på, de fås jo til et par hundrede, og så kan du også overclocke lidt. :)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
10. april 2009 - 09:12 #2
ok temp. du har...
Avatar billede CalE Nybegynder
11. april 2009 - 01:28 #3
så smid et svar.. det er nemme nemme points..
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
11. april 2009 - 16:55 #4
OK..
Avatar billede Lund86 Nybegynder
11. april 2009 - 17:16 #5
svar. :)