Avatar billede Slettet bruger
09. april 2009 - 20:11 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Er det en kommende deaktivering der lurer eller??

Det med mail mellem undertegnede og eksperten har aldrig været noget at skrive hjem om. Før det nye design fik jeg vel ca. 40% af de mail jeg rettelig burde ha, men det er bare totalt ændret til et stort 0 (nul)så mit spørgsmål er s`mænd meget enket, nemlig Er det en kommende deaktivering der lurer eller hvorfor er jeg totalt blacklistet??
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2009 - 20:37 #1
Jeg tror ikke at coadmin har den store indflydelse paa mail udsendelsen ....
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
09. april 2009 - 20:52 #2
Selvom det kan være fristende med en blacklist, så har vi hverken sådan en eller hemmelige fængsler et sted i østeuropa :-)

Har du evt. slået Smartmail til? (den er på pr. default, se i din profil i bunden) og kræver at du besøger spørgsmålet før der kommer mails igen.

Det kan da også være vores mailer der driller. Jeg kan prøve at fejlmelde den, men der er dømt ferie til efter Påske.
Avatar billede peet-49 Novice
09. april 2009 - 21:06 #3
Her er der også laaaannggt mellem mails fra E
09. april 2009 - 23:44 #4
Jeg får de forventede...
(TDC Mailbox -> MS Outlook)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
10. april 2009 - 08:15 #5
Jeg oplever at få mails med indlæg før mit eget, samt tråde, hvor alle mails udebliver.

Men får vist omkring 98% korrekt og mere kan man vel ikke forlange af E :)
Avatar billede justrace Novice
10. april 2009 - 15:33 #6
Siden 01-03-09 her jeg fået helt præcist 500 (FEM-NUL-NUL) mails fra Eksperten. Så jeg kan ikke klage.

Det med smart-mail er godt, for når man abb. på en kategori, får man spørgsmålet, og kan ud fra mail'en vurdere om man vil deltage. Hvis man vil være med på en kigger, kræver det så at man "aktiverer" videre abb. på det spørgsmål ved at klikke på send uden at skrive en kommentar.
Avatar billede snowball Novice
11. april 2009 - 00:10 #7
Eneste reelle problem jeg pt. ser mail udsendingen er, som det også nævnt her, at man kan opleve at få mail om indlæg der er skrevet før man selv deltager i spørgsmålet.

Mht. "manglende mails", så tror jeg også at "Smart e-mail" funktionen er det der forvirrer mange - især fordi de nok slet ikke er klar over den findes eller ikke er helt med på hvad den indebærer.
Avatar billede justrace Novice
11. april 2009 - 00:20 #8
Jeg tror det er fordi man måske har abbonnement på en kategori der "sjældent" bruges, og så på grund af smartmail, får man en mail. Jeg tror at hvis man kigger efter, så vil man opdage at de mails kommer enten fra samme kategori eller underliggende kategorier.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
11. april 2009 - 06:48 #9
@snowball: Det er bestemt muligt, at jeg er forvirret (det siger min kone i hvert fald), så kan du ikke beskrive funktionen "Smart e-mail" her i tråden, så misforståelser kan ryddes af vejen?

Sådan som jeg opfatter funktionen nu, så mindsker den mailudesendelser betydeligt, men indebærer én kæmpe ulempe; når en af dem ikke frem, er man sat total af tråden uanset hvor mange gange, der rykkes af andre brugere.
Avatar billede snowball Novice
11. april 2009 - 10:55 #10
Som Lars skriver i #2, så virker den på den måde, at når man deltager i et spørgsmål, så "Overvåger" man som udgangspunkt spørgsmålet.

Du modtager så en mail vedr. det første indlæg der kommer efter dit eget. Hvis der altså kommer 3 indlæg lige i rap, så modtager du umiddelbart kun en mail om det første.

For at få en ny mail om indlæg, så skal man aktivt gå ind i spørgsmålet, hvorefter man så vil modtage en ny mail hvis der kommer endnu et indlæg.

Nu jeg lige har siddet og beskrevet det, så ser jeg 2 ulemper ved det:

1) Som #9 nævner, hvis den første mail af en eller anden årsag ikke kommer frem, så finder man "aldrig" ud af at der kan være kommet mange nye indlæg i spørgsmålet. At man ikke kan sortere efter "Sidste indlæg" på http://www.eksperten.dk/list/deltaget/snowball gør ikke opgaven med at følge med i hvilke af sine deltagende spørgsmål der opdaterer sig, nemmere.

2) Hvis det sidste indlæg der er sendt ud via mail er kortere end ca. 100 tegn (det antal tegn der sendes ud i mail), så har man jo allerede hele indlægget der i mail'en, og derfor er der som sådan ikke nogen grund til at besøge spørgsmål med mindre det er noget der skal besvares.

F.eks. hvis man skriver et forslag til en løsning og brugeren så vender tilbage med "OK, tak. Det prøver jeg og vender tilbage senere".

Efter noget tid vender brugeren så (selvfølgelig ;)) tilbage efter at have afprøvet forslaget, men eftersom man ikke har besøgt spørgsmålet endnu, så får man ikke en mail om brugerens nye indlæg, og man "taber derfor tråden".

Som et konkret eksempel på nr 2, så kan man godt fristes til at tro det er sket for mig selv i http://www.eksperten.dk/spm/856152#reply_7352014
Avatar billede justrace Novice
11. april 2009 - 10:58 #11
>Nu ved man jo aldrig med kvinder, nogle gange snakker de, nogle gange siger de noget, og en gang imellem siger de noget der er rigtigt. *GG*

Nå først du har været inde på en tråd og skrevet en kommentar, så bliver man ikke smidt af igen. Hvis du får en mail om en ny tråd i en kategori du abb. på, skal du ind og "aktivere" videre advisering, ved enten at klikke "Opret" enten med en tom kommentarboks, eller skrive en kommentar.
Avatar billede justrace Novice
11. april 2009 - 11:00 #12
Eksempelvis har jeg lige fået 2 mails om tråden: Billige produkter fra USA", uden jeg har været inde og kigge mellem hver mail.
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2009 - 11:01 #13
Den 09-04-09 skrev co-admin bl.a. "Har du evt. slået Smartmail til? (den er på pr. default, se i din profil i bunden) og kræver at du besøger spørgsmålet før der kommer mails igen.

Det kan da også være vores mailer der driller. Jeg kan prøve at fejlmelde den, men der er dømt ferie til efter Påske. "
Jeg har forsøgt med "Smartmail" slået både til og fra og jeg ser ikke skyggen af mail fra Eksperten.
Jeg opfatter det som noget ganske enestående at efter mere end 7 års medlemskab har skandinaviens største IT-forum forsat ikke løst et så simpelt problem, det giver godt nok stof til eftertanke

Spørgsmålet lukkes
Avatar billede justrace Novice
26. april 2009 - 11:14 #14
Bruger du en separat mail-konto til eksperten? Det kunne jo være den er fyldt op. Eller du har fået smidt den over i afsendere for uønsket post?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
26. april 2009 - 11:18 #15
Der har tidligere været eksempler på, at det hjalp at skifte frem og tilbage med anden e-mailadresse - har du prøvet det?

(Hvis du altså læser tråden)
Avatar billede snowball Novice
26. april 2009 - 11:21 #16
"Jeg opfatter det som noget ganske enestående at efter mere end 7 års medlemskab har skandinaviens største IT-forum forsat ikke løst et så simpelt problem, det giver godt nok stof til eftertanke"

Uden at vide det med sikkerhed, så er det nok et spørgsmål om prioritering.

Sjovt nok er det oftest den samme lille gruppe af brugere der oplever problemet når så godt som alle vi andre ikke har problemer. Personligt oplever jeg ikke selv alle de udfald i mail strømmen (og nej, der er ikke specielle regler for IDG ansatte og deslige! ;)).

Du har ikke overvejet at problemet kunne ligge hos dig selv eller din udbyder? Jeg har flere gange oplevet, at folk har skrevet om mail problemer til mig, og når man så borer lidt i det og beder folk undersøge visse ting nærmere, så er det ting som f.eks.:

* Lokalt spam filter
* Spam filter hos udbyder
* Andre problemer hos udbyderen (f.eks. fyldt mailbox)
* Privat email server der benytter sig at diverse skumle RBL lister der synes det er sjovt at blokere diverse mail servere fordi de sender mange mails ud
* Lokale regler i folk email program som gør et eller andet ved mail'en

Misforstå mig ikke - jeg er helt enig i at det bare burde virke hos alle, men vi er altså ikke herre over hvad der sker når mail'en forlader IDG's servere.

Prøv f.eks. at skifte din email til Eksperten til en helt anden udbyder og se om det ændrer problemet.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
26. april 2009 - 11:51 #17
Tro mig, hvis det var et problem jeg kunne løse med et snuptag så ville det blive gjort.

Jeg skal ikke kunne sige hvad der er sket i de andre 6,5 år, men i forbindelse med den nye Eksperten skiftede vil til en ny løsning. Den har haft et problem bla. med overbelasning, men det er løst. Så de evt. uydfald der opleves pt. er noget nyt - som der bliver arbejdet på at løse.

Vi arbejder jo bla. på et mailsystem (internt) med notificeringsmails til folks e-mails. Samtidig kunne det være interessant at lavet et nyhedsbrev for Eksperten - så der kommer endnu mere pres på maileren. Ikke mindst derfor skal problemet lukkes.