Avatar billede kongfjong Nybegynder
09. april 2009 - 11:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Start sidenummerering efter Indholdsfortegnelse

Hej

Hvad kan jeg gøre, hvis jeg vil have sidenummereringen til at starte efter Indholdsfortegnelsen i mit dokument? Synes det er irriterende, at Indholdsfortegnelsen får sidenummer 1, og den første side med reelt indhold hart side nummer 3 f.eks.

Vil gerne have indholdsfortegnelsen vises "korrekt" sådan her:

Indledning .................................. side 1
Kapitel 1 ................................... side 2

I stedet for dette:

Indledning .................................. side 3
Kapitel 1 ................................... side 4
Avatar billede supertekst Ekspert
09. april 2009 - 11:31 #1
Indsæt sektionsskift (ny side) efter indholdsfortegnelsen.
Avatar billede hcma Novice
09. april 2009 - 11:51 #2
kig her, og så vil de se hvordan og hvorledes .....
http://www.hcma.dk/uploads1/forskellige_sidehoveder.doc
Avatar billede kongfjong Nybegynder
09. april 2009 - 17:31 #3
@supertekst
Det hjælper ikke at sætte sideskift ind efter indholdsfortegnelsen...

@hcma
Kan virkeligt ikke se hvordan det kan hjælpe mig :) Har forsøgt at sætte sideskiftet først og så lave indholdsfortegnelsen bagefter, men det hjalp ikke. Jo, den ændrede sidenumrene med 1 i indholdsfortegnelsen, så Indledning = side 2, men det er stadig ikke korrekt jo....
Avatar billede hcma Novice
09. april 2009 - 17:42 #4
si skal lave sektionsskift lige efter indholdsfortegnelsen -> og så vælge at starte forfra med nummereringen.
i forklaringen står der helt nøjagtigt hvordan det virker.
Avatar billede kongfjong Nybegynder
09. april 2009 - 18:05 #5
Ja kender godt systemet med sidehoved/sidefod og "Som forrige" osv., men hvordan er det lige jeg beder den om at starte forfra med nummereringen?

Har indsat sidetal i sidefoden, men dit dokument fortæller mig altså ikke hvordan jeg beder den starte forfra med nummereringen...
Avatar billede hcma Novice
09. april 2009 - 18:37 #6
her er opskriften fra Word2000/2003

lav dit sektionsskift/næste side -> Indsæt -> Sidetal -> tryk på format og vælg der, det du vil have
Avatar billede kongfjong Nybegynder
11. april 2009 - 16:17 #7
Lukker igen, har droppet at finde ud af det...

Men tak for forsøgene:)