Avatar billede buxxy Praktikant
08. april 2009 - 18:04 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

SEO, Siden er for stor + for mange links ?

Hej eksperter!

Jeg er for ca. ½ års tiden siden, begyndt så småt at sætte mig ind i SEO - og synes da også det er lykkedes ganske pænt.

Jeg har dog næten alle dage haft et enkelt problem, med at jeg får melding om at siden indeholder for mange links.

Fra og med i dag, er der så dog pludselig dukket en ny "rød" besked mere op, der fortæller at hjemmesiden er for stor ?? Det vil jeg jo da ikke mene den er. Webserverplads er der brugt ca 1300 mb. Og mySQL-databasen fylder ca 24mb.

Jeg tjekker mine sider vedr. SEO her: http://www.seocentro.com/tools/search-engines/metatag-analyzer.html

- og den pågældende hjemmeside er: http://www.phpfusion-tips.dk

Har man ikke tid/lyst til selv at tjekke siden - for at se resultatet jeg spørger om hjælp til, ja så er der her et screenshot:

http://www.phpfusion-tips.dk/images/seo_prob.gif

Jeg håber I har tid og lyst, til at hjælpe mig af med de 2 grimme "røde" meddelser. Dem kan jeg ikke så godt lide, nu når jeg langt om længe har fået kæmpet siden op på de resultater den har.

Mvh.
Buxxy.

OBS: I skrivende stund ville jeg lige tjekke en sidste gang - og nu er den pludselig væk igen, den ene "røde" besked vedr. at  "Siden er for stor". Men den anden vedr. for mange links - den er der stadig "trofast"..
Avatar billede madx Nybegynder
08. april 2009 - 18:32 #1
Jeg kan ikke sige dig præcist hvad man mener hos Google, men det er formentlig en kombination af den grundlæggende linkstruktur, herunder antal links på den enkelte underside ift. mængden af indholdet.

Samt antallet af ens link, som findes på alle sider sider kontra unikke links på den enkelte side. Jo mere unik den den enkelte side er jo bedre.

Mht. størrelsen - så kan det indirekte handle om det samme, nemlig at Google ser din portal som havende mange sider med relativt lidt unikt indhold på den enkelt side.

Hvis du skal æde den medicin, så skal antallet at links/blokke nedad i grunddesignet. Altså noget færre links... Og du skal forbedre den interne linkstruktur med links i teksterne på relevante steder.

Men spørgsmålet er om det har nogen større betydning, hvis ellers dine sider bliver indekseret.

Mvh.

PS: Iøvrigt ville jeg vende rækkefølgen i title-tagget
Avatar billede buxxy Praktikant
08. april 2009 - 18:44 #2
Hej madx.

Joow, du har sikkert ret - for alle dage synes jeg PHP-Fusion (det CMS jeg arbejder med) har en fællesnævner. Stort set alle sider lavet i PHP_Fusion har det samme problem med for mange links. Så den med den grundlæggende link-struktur, den lyder meget plausibel.

Mht. at hvis det var dig, så ville du vende rækkefølgen i title-tagget - kan du beskrive lidt nærmere ? - jeg er ikke helt med, ellers kan jeg ikke lige se hvad der menes.

P.S: Venter lige med at afgive point, til her muligvis også kommer andre bud/svar - håber det er ok ?
Avatar billede mstorgaard Praktikant
08. april 2009 - 18:56 #3
Hej Buxxy

Problemet med størrelsen er sandsynligvis at den mængde filer/billeder, der loades hver gang, ifølge den side du benytter, er for stor. Altså at du muligvis skal få komprimeret dine billeder eller generelt komprimeret dine filer (stylesheets, html osv.).

Omkring at vende rækkefølgen i title-tagget, så mener han vist, at du skal smide undersiden foran dit "PHP-Fusion Tips", som fx "Debatforum - PHP-Fusion Tips".
Avatar billede buxxy Praktikant
08. april 2009 - 19:37 #4
Hej mstorgaard.

Mange tak for svaret - jeg er dog ikke klar over hvordan siden skal kunne vise mine filer, hvis og såfremt de er komprimerede. ?

Mht. at vende rækkefølgen: Jamen så er jeg med igen. Men, vil det give en "effekt" der kan ses/aflæses mon ?
Avatar billede mstorgaard Praktikant
08. april 2009 - 20:04 #5
Med komprimerede mener jeg, at du sørger for, at der evt. er mindre tekst i filerne og at billederne måske ikke er i samme kvalitet eller format.

Og det er generelt mere brugervenligt med underside som første del af titlen.
Avatar billede buxxy Praktikant
09. april 2009 - 13:26 #6
@mstorgaard: Hmm, tænker jeg jo så.. Hvordan mener du med at evt. have mindre tekst i filerne ? Der skal jo vises det på siden som der bliver vist. Og en stor del af det er tekst..

Jeg ved ikke om jeg er helt med her. Mht. billeder er jeg helt med, og mange af dem er bevidst lavet i .jpg i høj opløsning. Men det kan jeg sagtens rette op på. Er dog bare i tvivl om hvad der medes med at have mindre tekst i filerne.

Alle "enkelte" .php-filer på sitet hiver teksten ud fra noget vi kalder "locale-filer", således at siden kan ses/bruges af ikke-dansk-talende brugere. Hermed er der som sådan ikke "ren tekst" i hver enkelte filer - men kun ren kode.

Hvis du evt. kunne forklare lidt nærmere omrkring hvad du mener, ville jeg blive glad - og måske endda muligvis kunne forstå hvad der menes :)

Btw: God weekend til alle der måtte læse dette!
Avatar billede mstorgaard Praktikant
09. april 2009 - 13:35 #7
Man kan ofte gøre filerne meget mere økonomiske, ved fx at undgå flere enslydende linjer, køre løkker osv. Men det kan let gå hen og blive en større opgave.
Avatar billede buxxy Praktikant
10. april 2009 - 20:06 #8
Ja ok.

Jeg takker mange gange for svarene fra Jer begge to.

@mstorgaard: Hvis du lige smider et svar - så får I Fifty-Fifty.

Endnu engang tak til Jer begge!
Avatar billede mstorgaard Praktikant
11. april 2009 - 00:18 #9
Svar (: