Avatar billede sejejeppe Nybegynder
08. april 2009 - 09:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Canon printer

Jeg køber en printer for nogle år siden fra canon
Canon pixma ip4300 den printer fantastiske billeder
men nu er den rendt ind i problemer
den gule farve virker næsten ikke så istedet for at bruge den gule bruger den af den blå farve
jeg har prøvet at skifte alle farver inkl. gul
har prøvet af reinstall softwaren hjælper heller ikke
har også renset printer hovedet manuelt
og på computeren med den funktion der er på driveren.

hvad skal jeg gøre? .
Avatar billede haverslev Novice
08. april 2009 - 09:56 #1
Desværre er det et kendt problem med mange Canon printere.
De kører med seperat printerhoved og seperate farve patroner.
Hvis ikke man skifter en tom patron ud, når den er løbet tør, så sker der det, at blækket stærkner i printerhovedet og det er næsten umuligt at få "hul" igen.
Men prøv at tage printerhvedet ud og tag nogle ark køkkenrulle og kommer det under den meget varme vandhane og derefter ligger du køkkenrullen arkene på bordet og sætter printerhovedet ovenpå det i nogle sekunder og flytter det rund på på arket nogle gange, du skulle gerne kunne se at der bliver afsat farve.

Hvis ikke det lykkedes, så er der desværre kun at købe nyt printerhoved.
Avatar billede sejejeppe Nybegynder
08. april 2009 - 10:01 #2
vil jeg da lige prøve du skal nok få point for det indslag der
Avatar billede sejejeppe Nybegynder
08. april 2009 - 10:06 #3
det skal lige siges at den gule virker meget svagt
Avatar billede sejejeppe Nybegynder
08. april 2009 - 10:11 #4
nu har jeg prøvet og det hjalp dog desværre ikke
er der ikke andre ting :(
Avatar billede haverslev Novice
08. april 2009 - 10:23 #5
Hvis den virker svagt, så prøv flere gange med det varme vand og køkkenrullene, det kan jo være at der kommer mere og mere "hul"
Prøv evt at have en fyldt patron i samtidig, så der kan "trækkes" farve igennem og ud på køkkenrullen.
Hvis ikke, så er der nok ikke andet at gøre, end at købe et nyt printerhoved. Fandt denne, men ved ikke lige om den kan fåes billiger andre steder:
http://www.techmaster.dk/qy6-0061-000-printhoved-original-canon-p-2916.html
Avatar billede Warpath Nybegynder
09. april 2009 - 21:54 #6
Jeg har den samme problem... men men men... det bedste råd er, fra min side:
- opvarm sprinklervæsken, til den damper lidt.
- put prinhovedetsdyser ned i sprinklervæsken og tag det op igen.
- sæt printhovedet på kaffefiltre, det suger rigtig godt, gentag et par gange.
- tag printhoved og sæt det ned i noget nyt sprinklervæske til at også der hvor patronerne afgiverblæk er dækket... lad det stå natten over, og næste dag tager du så og gentager det med det varme sprinklervæske...

Hvis det ikke virker, så tror jeg ikke den kommer til at virke igen, men det hjalp mig.