Avatar billede dennism Nybegynder
07. april 2009 - 20:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Næste generation netbooks?

Jeg står pt. og har et ønske om at anskaffe mig en netbook. Jeg har på diverse nyhedssites hørt omtalt, at der engang efter sommerferien skulle udkomme en ny generation af netbooks.

Kan nogen fortælle mig, hvad der bliver specielt ved denne generation fremfor de netbooks der findes på markedet i dag? Er det kun en hurtigere processor i form af dual core?

Vil denne generation af netbooks blive dyere, end de maskiner man i dag kan få til 3.000 - 3.500? Mit problem er naturligvis, at jeg ikke ved, om jeg skal vente til den næste generation, selvom jeg har brug for den nu.

På forhånd tak.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. april 2009 - 20:58 #1
Du ved godt hvad en NetBook er ikk, og hvad det primære brug er, samt hvad du kan forvente?
Avatar billede area404 Nybegynder
07. april 2009 - 20:59 #2
ved ikke noget om næste generation, men om ikke andet kan jeg fortælle at ASUS EEE900 ikke lever op til mine forventninger, meget langsom maskine, selv om man kun bruger den på nettet.. Hverken linux eller WinXP kører optimalt på den.
Så hvis du beslutter dig for at købe nu, find noget med mere power end eee900 :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. april 2009 - 21:02 #3
Så er det jo godt at eeepc900 er udgået ;)
Avatar billede dennism Nybegynder
07. april 2009 - 21:03 #4
Hvis jeg skulle købe en netbook i dag, vil det være en HP 2140 med 2 GB RAM - og så vil jeg installere Windows 7 i stedet for Vista.
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=498759&searchArea=products&Soegeord=hp+2140

Den kan fås til ca. 3.400 i både Fona og Bilka.

John >>

Ja, jeg ved godt hvad en netbook er og hvad den skal bruges til.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. april 2009 - 21:03 #5
1000H er den model Asus kører med idag
Avatar billede area404 Nybegynder
07. april 2009 - 21:05 #6
måske udgået, men butikkerne har den stadig på lager..
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=458855&searchArea=&Soegeord=eee
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. april 2009 - 21:15 #7
Ja kun Midt Data.

Asus 1000HE er med den nye generation af Atom processorer, nemlig N280. Du kan selv læse mere her: http://www.pcworld.dk/art/10799?a=category&i=201
Avatar billede fluse Nybegynder
07. april 2009 - 23:29 #8
Referencen til "næste generation" af netbooks er jo nok i virkelighedden til Intels nye version af Atom CPU'en(pineview) samt det medfølgende skift af arkitektur og chipset. Disse skulle forbedre ydelsen en del. Forventes ude i 3 kvartal 2009.

Så er Via på vej med deres Nano CPU'er til brug i Netbooks. Disse skulle efter sigende være kraftigere en nuværende Atoms, men bruger så en god del mere strøm. Skulle være på vej på markedet inden alt for længe. Samsung har bl.a. lavet en mini notebook(altså ikke en netbook!) baseret på denne allerede. så mon ikke de skulle begynde at dukke op inden for et par måneder. men det er altså et gæt.

Og sidst men ikke mindst er Nvidia på vej med deres Ion platform, som efter min megning nok er den mest spændede, da den har et betydeligt bedere chipset end nuværende Atoms, og bliver udstyret med et nvidia grafik(9400M) kort som faktisk ikke er helt ringe. Det bliver dog aldrig en gaming maskine :p men den vil kunne trække basale spil, eller ældre spil, betydeligt bedere end nogen anden netbook eller nettop platform. Forventes også i 3 kvartal 2009. (tror dog i praksis der kommer til at gå lidt længere må jeg indrømme)

Fluse
Avatar billede dennism Nybegynder
09. juni 2009 - 10:49 #9
Vil I smide et svar her?
Avatar billede dennism Nybegynder
15. juni 2009 - 21:50 #10
.lukker