Avatar billede hlnviv Juniormester
07. april 2009 - 14:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lave en replikeret database

Kan man have nogen problemer med en database der er replikeret tænkte f.eks. på hvis en sider og arbejder med databasen i master db og samtidig er der en der arbejder i samme db på en bærbar og de f.eks er kommet til samme post/ID nummer og oprette det på hver deres maskine og når så ham med den bærbar kommer hjem og sætter sin bærbar til netværket og synkroniser med den db der ligger på netværksdrevet, som ham der er hjemme arbejder på ??
eller finder access selv ud af det
Avatar billede mugs Novice
07. april 2009 - 15:00 #1
Sakset fra hjælpen:

Synkronisere og løse konflikter i et replikasæt
Synkronisering er en opdateringsproces, hvor alle opdaterede poster og objekter udveksles mellem to medlemmer af et replikasæt. De to medlemmer af replikasættet er synkroniseret, når ændringerne i begge medlemmer er blevet registreret i det andet. Der kan opstå konflikter, hvis dataene er blevet ændret i det samme felt i to medlemmer af det replikasæt, der er blevet synkroniseret.

Synkronisere med et andet medlem af replikasættet i en database

Åbn det medlem af replikasættet, du vil synkronisere.
Peg på Replikering i menuen Funktioner, og klik derefter på Synkroniser nu. (Hvis en Synchronizer på Internettet styrer medlemmer af replikasæt, kan du se, at den styrede replika vises på rullelisten Direkte med replika som http://Servernavn, hvor Servernavn er navnet på Internetserveren.
Skriv stien til og filnavnet på det medlem af replikasættet, du vil synkronisere med den aktuelle database.
Hvis databasen er masterdesign, og den anden replika skal være masterdesign, skal du markere afkrydsningsfeltet Gør 'Filnavn' til masterdesign. (Denne indstilling er ikke tilgængelig, hvis en af de replikaer, der skal synkroniseres, er en delvis replika).
Klik på OK.
Når du bliver spurgt, om du vil lukke og åbne databasen igen, skal du klikke på Ja. (Hvis du klikker på Nej, ser du muligvis ikke alle ændringerne).
Synkronisere en replika ved hjælp af Rejsetaske

Dobbeltklik på ikonet Rejsetaske, og klik derefter på databasefilen.
Klik på Opdater markeringen i menuen Rejsetaske.
Klik på Opdater for at få Rejsetaske til at udveksle opdateringerne.
Bemærk!  Rejsetaske understøtter ikke lokale eller anonyme replikaer.

Løse synkroniseringskonflikter mellem medlemmer af et replikasæt

Start Microsoft Fremviser til replikeringskonflikt ved hjælp af et af følgende trin:
Åbn den database, du vil kontrollere for konflikter. Hvis der er konflikter, bliver du spurgt, om du vil løse dem. Klik på Ja for at fortsætte.

Peg på Replikering på menuen Funktioner, og klik derefter på Løs konflikter.

Marker en tabel, der indeholder konflikter på listen i Konfliktfremviser, og klik på Vis.
Vælg en af følgende indstillinger for hver konflikt, der vises i Konfliktfremviser.
Hvis du vil beholde dataene i replika 1, skal du klikke på Behold eksisterende data.

Hvis du vil redigere dataene i replika 1 og kopiere den til replika 2 under den næste synkronisering, skal du klikke på Behold redigerede data.

Hvis du vil beholde dataene i replika 2 og overskrive dataene i replika 1 under den næste synkronisering, skal du klikke på Overskriv med data, der er i konflikt.

Hvis du vil redigere dataene i replika 2 og overskrive dataene i replika 1 under den næste synkronisering, skal du klikke på Overskriv med redigerede data.

Klik på Løs.
Gentag trin 3 og 4, så mange gange det er nødvendigt, for at løse hver konflikt i tabellen.
Bemærk!  Posten med konflikter kan gå tabt, hvis du sletter eller flytter en replika. Kontroller, om en replika har konflikter, inden du sletter eller flytter den.

Løse synkroniseringskonflikter ved hjælp af et andet program
Avatar billede hlnviv Juniormester
08. april 2009 - 13:41 #2
Takker så ved jeg lidt om hvad der er at passe på og løse evt. konflikter
Avatar billede hlnviv Juniormester
06. maj 2009 - 07:44 #3
Tak send svar
Avatar billede hlnviv Juniormester
11. maj 2010 - 13:25 #4
Tak send svar
Avatar billede hlnviv Juniormester
10. november 2015 - 13:11 #5
svar