Avatar billede NiNK Nybegynder
06. april 2009 - 16:51 Der er 7 kommentarer

Computer giver ikke billed til skærm

Hiho xplayn

Jeg sidder lan, og da jeg i går aftes slukkede min computer virkede den fint. Her for et par timer siden tændte jeg den, men det viste sig så at det lille lys i min skærm bare blinkede, og der kom ikke noget billede. Jeg prøvede derefter at genstarte et par gange, og sørgede for at alle stik sad ordentlige i, stadig uden succes. Så tog jeg dannys skærm og satte den til min spand, hvorefter hans skærm sagde no signal. For lige at være på den helt sikre side, hentede jeg en ny skærm fra kælderen og pluggede den i.. Stadig intet billede, der stod AUTO TEST. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, men alt tyder vel på at det er min computer som er problemet. Jeg støvede den for resten også lige af, og tjekkede om noget hardware på mystisk vis var hoppet fra. Det var det ikke.

I min computer er der en ekstra dims jeg skal plugge ind der hvor skærmstikket skal være, og derefter skærmstikket ind i den. Det er fordi stikket til skærme i min computer er større end normalt. Jeg har også prøvet at skifte den ud med en ekstra en jeg har.

Det skal lige siges at min computer ér tændt. Jeg kan slukke og tænde for numlock osv. Men jeg undrer mig dog over hvorfor jeg ikke automatisk kommer online på f.eks. steamfriends, som den altid gør automatisk.

Jeg er pretty much på bar bund, så derfor søger jeg noget hjælp.
Avatar billede off-line Nybegynder
06. april 2009 - 17:45 #1
Det er muligvis dit skærmkort som er røget. Hvis du har et
gammelt kort liggende, så prøv med det. Det er ligemeget hvad
det er for et kort, bare det passer på bundkortet.
Avatar billede sypherian Nybegynder
07. april 2009 - 23:33 #2
prøv at tage skærmkortet ud og pust ned i soklen og se efter om det kan hjælpe nogle gange skal der bare en smule støv til men som off line siger er det nok sikkert dit skærmkort der er gået sig en tur
Avatar billede sypherian Nybegynder
07. april 2009 - 23:37 #3
btw off line du hjalp mig med en post for et åra tid siden der hed problemer med asus 7900gtx men du gav ikk noget svar kun kommentar så er der en måde jeg kan give dig de point??

Undskyld jeg bruger din tråd Nink håber det er i orden :-S
Avatar billede off-line Nybegynder
07. april 2009 - 23:44 #4
sypherian - Jeg har kommenteret dit venlige tilbud, i dit nylig
oprettettede spørgsmål :)
Avatar billede Ralleboy Nybegynder
12. april 2009 - 21:13 #5
Er også lige det problem, jeg lige har fået... men skulle menne det er skærmkortet der er røget :S..
Avatar billede sypherian Nybegynder
12. april 2009 - 21:40 #6
Næsten den bedste måde i kan tjekke om det er skærmkortet der er gået, er at låne et af en kammerat el. lign. og så se om det udbedrer fejlen, det kan også tænkes at det er porten som kortet sidder i der er gået men det er sjældent det sker, som sagt prøv et nyt kort det er den bedste løsning
Avatar billede off-line Nybegynder
23. april 2009 - 01:45 #7
Når du ikke gider deltage i dit eget spørgsmål, så luk det!