Avatar billede Basthihi Nybegynder
06. april 2009 - 16:15 Der er 8 kommentarer

Batteri / Bærbar problemer

Hej, jeg kører med en HP Pavilion dv6000 m. vista, og jeg har haft et problem i et stykke tid nu..

Mit batteri siger den er opladet til 33% tilbage (tilsluttet, oplader). Men den oplader slet ikke. Engang imellem kommer den 1% længere, men det er sjældent. Hvis jeg tager strømstikket ud, og putter den derind igen, så oplader den op til 33% og stopper.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at fikse det.

Tak på forhånd.
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2009 - 16:22 #1
et gæt.

dit batteri er ved at afgå ved de evige batterimarker.
skift det inden det helt dør.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
06. april 2009 - 16:24 #2
Som regl koster et nyt batteri mere en selv lap toppen :)
Avatar billede Basthihi Nybegynder
06. april 2009 - 16:30 #3
Skal et batteri bestilles specifikt for forskellige bærbare?
Avatar billede nokegnet Nybegynder
06. april 2009 - 16:32 #4
batteri.dk har helt ok batterier. købte selv, fik leveret det til døren par dage efter, brugt grundigt i et år og jeg gav da ikke mere end ca 5-600 ..ahr måske nærmere 700, men dét er da stadig billigere (o:
Avatar billede fusion-it Nybegynder
06. april 2009 - 17:32 #5
Ja de skal bestilles til den bærbare du har og det er her problemet KAN opstå at det koster bøffen :)

Men undrsøg det så har du svaret :)
Avatar billede haverslev Novice
06. april 2009 - 19:36 #6
http://www.batteri-butik.dk/Batteri-Info/1.10.HP.5.1007,Batteri-til-HP-Pavilion-dv6000-Serie.html
Avatar billede cht22 Professor
23. juni 2009 - 08:40 #7
Du kan eventuelt prøve at bruge al den strøm der er på batteriet, så kan det være du kan oplade batterier bagefter. Det kan gøres ved at gøre så den bruger, så lidt strøm som muligt, sætte lydstyrken på skærmen ned, starte op i DOS-mode (evt. ved at trykke F8 når pc'en starter, hvis der er installeret Windows på pc'en), fjerne strømkilden til pc'en og derefter lade pc'en stå uden fast strømforsyning til den går ud. Forsøg derefter nogle gang at tænde pc'en uden strømforsyning tilsluttet og lad pc'en stå noget tid. Tænd pc'en gerne med maksimalt strømforbrug lige efter tilslutning af fast strømforsyning, brug gerne pc'en, så meget, som muligt, det vil sige, læsning fra harddisk, cd/dvd, slå slukning af skærm fra i Power Management, Systemstandby og så videre... Så bør der være en chance for at bateriet kan oplades.
Avatar billede cht22 Professor
23. juni 2009 - 11:30 #8
Beklager stavefejlen, der skulle stå lysstyrken og ikke lydstyrken.