Avatar billede Slettet bruger
03. april 2009 - 09:08 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Opslag = fejl

Hej

Jeg har 2 tabeller:
Medarbejdertabellen indeholder alle medarbejderoplysninger
Forsikringstabellen indeholder de medarbejdere, som har forsikring.

Kan man lave en forespørgsel, som viser de medarbejdere, der IKKE er med i forsikringstabellen?

Mvh. Christina
Avatar billede jensen363 Forsker
03. april 2009 - 09:13 #1
SELECT Medarbejder.Medarbejder
FROM Forsikring RIGHT JOIN Medarbejder ON Forsikring.Medarbejder = Medarbejder.Medarbejder
WHERE (((Forsikring.Medarbejder) Is Null));
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2009 - 09:37 #2
Får en fejl:
Join-udtrykket understøttes ikke.
Avatar billede jensen363 Forsker
03. april 2009 - 09:41 #3
Hvordan ser din SQL ud ?
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2009 - 09:53 #4
SELECT tblPolicenr.Policenr, "Tilmeldt" AS Handling, DateAdd("m",3,[Employee]![Employment Date]) AS Dato, Left([Employee]![Social Security No_],6) & "-" & Right([Employee]![Social Security No_],4) AS [CPR-nr], Employee.[First Name] AS Fornavn, Employee.[Last Name] AS Efternavn, Find_Gadenavn([Adr]) AS Gadenavn, Find_Husnr([Adr]) AS Husnr, Find_Etage([Adr]) AS Etage, Find_Dør([Adr]) AS Dør, Employee.[Post Code] AS Postnr, Employee.City AS Bynavn, Employee.[Country_Region Code] AS Landekode, [Employee]![Address] AS Adr, qryTilmeldt.[Misc_ Article Code]
FROM tblPolicenr, Employee RIGHT JOIN qryTilmeldt ON Employee.No_ = qryTilmeldt.No_
WHERE (((qryTilmeldt.[Misc_ Article Code]) Is Null));
Avatar billede jensen363 Forsker
03. april 2009 - 10:10 #5
qryTilmeldt.[Misc_ Article Code] !!!

Hvordan er sammenhængen til den ?
Avatar billede jensen363 Forsker
03. april 2009 - 10:12 #6
Jeg ville foreslå dette :

FROM tblPolicenr, Employee RIGHT JOIN qryTilmeldt ON Employee.No_ = qryTilmeldt.No_
WHERE (((qryTilmeldt.No_) Is Null));
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2009 - 10:18 #7
qryTilmeldt[Misc_Article Code] er en forespørgsel, som indeholder et medarbejdernummer og en kolonne med forsikringskoden. Den kædes sammen med medarbejder-tabellen via medarbejdernummeret.
Medarbejdertabellen indeholder alle medarbejdere, mens forespørgslen kun indeholder de medarbejdere, som er tilmeldt forsikring.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2009 - 10:22 #8
Nu ser min sql-kode sådan ud:

SELECT tblPolicenr.Policenr, "Tilmeldt" AS Handling, DateAdd("m",3,[Employee]![Employment Date]) AS Dato, Left([Employee]![Social Security No_],6) & "-" & Right([Employee]![Social Security No_],4) AS [CPR-nr], Employee.[First Name] AS Fornavn, Employee.[Last Name] AS Efternavn, Find_Gadenavn([Adr]) AS Gadenavn, Find_Husnr([Adr]) AS Husnr, Find_Etage([Adr]) AS Etage, Find_Dør([Adr]) AS Dør, Employee.[Post Code] AS Postnr, Employee.City AS Bynavn, Employee.[Country_Region Code] AS Landekode, [Employee]![Address] AS Adr, qryTilmeldt.No_
FROM tblPolicenr, Employee RIGHT JOIN qryTilmeldt ON Employee.No_ = qryTilmeldt.No_
WHERE (((qryTilmeldt.No_) Is Null));

Får stadig fejlen:  JOIN-udtrykket understøttes ikke
Avatar billede jensen363 Forsker
03. april 2009 - 10:22 #9
tblPolicenr.Policenr, "Tilmeldt" ????

Hvad er det så ?
Avatar billede jensen363 Forsker
03. april 2009 - 10:27 #10
SELECT DateAdd("m",3,[Employee]![Employment Date]) AS Dato, Left([Employee]![Social Security No_],6) & "-" & Right([Employee]![Social Security No_],4) AS [CPR-nr], Employee.[First Name] AS Fornavn, Employee.[Last Name] AS Efternavn, Find_Gadenavn([Adr]) AS Gadenavn, Find_Husnr([Adr]) AS Husnr, Find_Etage([Adr]) AS Etage, Find_Dør([Adr]) AS Dør, Employee.[Post Code] AS Postnr, Employee.City AS Bynavn, Employee.[Country_Region Code] AS Landekode, [Employee]![Address] AS Adr, qryTilmeldt.No_
FROM tblPolicenr, Employee RIGHT JOIN qryTilmeldt ON Employee.No_ = qryTilmeldt.No_
WHERE (((qryTilmeldt.No_) Is Null));
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2009 - 10:30 #11
Tabellen tblPolicenr indeholder kun én oplysning: Et policenr. som skal angives på alle linjer i forespørgslen. Den hænger ikke sammen med andre tabeller.

I min forespørgsel har jeg en kolonne, der hedder Handling. Der skal bare stå Tilmeldt på alle linjer.
Avatar billede jensen363 Forsker
03. april 2009 - 10:36 #12
Har du mulighed for at zippe databasen og sende den ?
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2009 - 10:42 #13
Det kan jeg ikke så godt, da den indeholder tabeller sammenkædet med vores økonomistyringssystem, og medarbejderoplysninger kan jeg heller ikke sende ud af huset.
Avatar billede mugs Novice
03. april 2009 - 11:04 #14
Der ligger en guide der hedder noget i stil med "find ikke relaterede poster". Den finder de poster der er i den ene tabel, me ikke i den anden. Prøv den. Der ligger i databasevinduet:

Forespørgsler > Ny
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2009 - 11:11 #15
mugs:  Det var jo rimelig simpelt. Nu kan jeg komme videre. jensen363:  Tak fordi du gad forsøge at hjælpe!
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2009 - 11:11 #16
Vil i begge komme med et svar, så fordeler jeg pointene.
Avatar billede jensen363 Forsker
03. april 2009 - 11:16 #17
Mugs hjalp mest :-)

No need for points for me
Avatar billede mugs Novice
03. april 2009 - 12:47 #18
Tak - Og god weekend til Jer begge. Og mig skal I ikke ønske det samme, det er nemlig påååske her på egnen.
Avatar billede jensen363 Forsker
03. april 2009 - 13:45 #19
Det var da en anelse for tidligt ... påsken her på Djævleøen starter vist noget senere ... er der så mange tidszoner ???
Avatar billede mugs Novice
03. april 2009 - 14:10 #20
Nej det har intet med tidszoner at gøre - Men det fordi jyders arbejdsværdi er langt højere.
Avatar billede mugs Novice
07. april 2009 - 07:08 #21
Tak for point.