Avatar billede martinds Nybegynder
02. april 2009 - 10:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved eksport af forespørgsel

Jeg forsøger at eksportere en forespørgsel via eksport i menuen filer, men jeg får følgende fejlmeddelelse.

"Der er for få parametre. Der var ventet 1.

Forespørgselen ser sådan ud:

SELECT QryunionBogforing.AccountNo, QryunionBogforing.BogfAfdeling, IIf([type]=1000 And [vaerdi1]>0,30,[vaerdi1]) AS Vaerdi2, QryunionBogforing.BogfTekst
FROM QryunionBogforing
WHERE (((QryunionBogforing.BogfDato)=[forms]![frmstart]![kombinationsboks25]))
ORDER BY QryunionBogforing.BogfAfdeling;

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede jensen363 Forsker
02. april 2009 - 10:17 #1
Det er fordi din forespørgsel afventer data/input fra en anden forespørgsel, som ikke er aktiveret i det øjeblik du forsøger dig med at eksportere
Avatar billede martinds Nybegynder
02. april 2009 - 10:30 #2
Hvis jeg kører forespørgslen, så får jeg det ventede output, så jeg forstår ikke helt hvilke data/input der ventes på. Jeg har forsøgt at åbne QryunionBogforing samtidig, men det ændrer ikke noget. Har du en ide til en løsning?
Avatar billede jensen363 Forsker
02. april 2009 - 10:38 #3
Du kan ikke eksportere data uden at forespørgslen er aktiv. Jeg ved faktisk ikke om der er en anden metode, men i sådanne situationer plejer jeg at generere en temp tabel hvorfra data herefter kan eksporteres
Avatar billede martinds Nybegynder
02. april 2009 - 11:06 #4
Fin løsning.
Hvordan giver jeg dig point?
Avatar billede jensen363 Forsker
02. april 2009 - 11:10 #5
Jeg åbner for svar :-)
Avatar billede jensen363 Forsker
02. april 2009 - 11:10 #6
Og du accepterer :-)
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2009 - 12:13 #7
Den parameter som der spørges efter er nok
=[forms]![frmstart]![kombinationsboks25]

prøv at højreklikke ude i det grå område i forespørgslen og så vælge parametre. Indtast [forms]![frmstart]![kombinationsboks25] som dato klokkeslæt og se om det ikke kører!~)