Avatar billede some-one Nybegynder
01. april 2009 - 10:45 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Overclocket computer "dumper" i Prime95 tortur blend test... hjælp søges!

Hej.
Jeg har flg. system:
E5300 (13*200MHz) kølet med en Arctic Freeze Extreme.
ASUS P5QL Pro
4GB Kingston HyperX ValueRam (1066 MHz)
HD4850 m. 512 RAM

Og svinet skal presses lidt på CPU siden.

Derfor har jeg været ved at OC dyret, men det lykkes ikke at få svinet til at "bestå" tortur stress testen i Prime95.

Når jeg kører Prime95 så melder den fejl. Noget med nogen roundings der er over 0,5 og som den forventede var under 0,4.

Temps v. 3,3GHz (1,3v):
System: 39c
CPU: 42c (60% load)

Strap FSB to Northbridge er sat til 266 MHz. Nogen der kan fortælle mig præcist hvad det er?

I CPU-Z står der => FSB:DRAM - 3:5. Er der nogen der på dansk kan forklare hvad det betyder i forhold til min CPUs frekvens? Synes ikke det giver mening til min forståen, når jeg nu har valgt at RAMmene kører 924 MHz (med nogle 1066 RAM). Så er de jo ikke overclocket.

Jeg har haft Vcore helt oppe på 1,45V v. 3,6GHz men det er samme problem. Tør ikke rigtigt hæve min volt mere, men det burde heller ikke være nødvendigt?
Avatar billede Inqk Nybegynder
02. april 2009 - 02:33 #1
Som der står i den readme der fulgte med Prime95.

Hæv din Vcore eller sænk din fsb hvis du vil fejlberegninger til livs.
Avatar billede some-one Nybegynder
07. april 2009 - 08:05 #2
Ja, men med ovenstående system så skulle det være muligt at få det til at køre hurtigere, og det er det. Har selv fundet en løsning på problemet og pt. kører jeg 3,5GHz - stabilt.
Avatar billede Inqk Nybegynder
07. april 2009 - 13:23 #3
Okey, hvad var problemet?
Avatar billede some-one Nybegynder
21. april 2009 - 21:34 #4
Mine RAM. Jeg har sænket hastigheden på rammene, men fatter ikke hvorfor de ikke vil køre 1066 eller tæt på, når nu rammene er opgivet til 1066 MHz. :(