Avatar billede j3ppah Novice
01. april 2009 - 09:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

c# Read og Write til txt (Dog er der mere i det)

Først og fremmest. Her kan det hentes http://rapidshare.com/files/216046022/PeopleCounterClient.rar.html

Håber der sidder nogle skarpe hoveder der ude...
Jeg har alt med SQL queryen, og connection til sql til at virke...
De hopper frem i listen og så videre...
Når jeg så trykker på en, kan bliver variablen overført, så lige nu har jeg bare sat initialer til at være Id'et.. bare for at teste at det blev trukket med over...

Og nu kommer problemet så... Den skal have et dirrectory på en af vores servere, hvor (når du klikker på en af butikkerne i listen) skal den gå ind og checke om der allerede er oprettet en txt fil for denne butik.. filerne skal kunne kenkendes ud fra ID'et 1- omkring 200...
Hvis der er lavet en fil fra tidligere, skal den når den åbner actiondialog'en, have teksten som den tideligere person har skrevet ind, i sin richtextform.text... Det skal så være muligt for personen som åbner det, at tilføje ting til det der står. trykke save, og så skriver den det til filen den lige har åbnet...

Hvis der ikke ligger en fil med ID navnet i filelibarypath'en, skal den bare oprette en ny fil, som den så vil genkende næste gang...

Når den afslutter en skrivning smider jeg bare lige ind at initialer bliver brugt til lige at afslutte med dem efter du har skrevet noget ind og så _________________________ en linie af, så den næste person åbner kan se hvem der lavede sidste ting... Men det kan jeg nok selv finde ud af... Main problemet er at få den til at kunne læse filerne hvis de eksistere, og så videreskrive til dem. og at få dem oprettet hvis de ikke eksistere i forvejen...

Håber ikke det er et for stort spørgsmål, selvom jeg kan se det blev rimeligt langt...

HÅBER DER ER EN DER KAN HJÆLPE!...
Best regards
Jeppe
Avatar billede Syska Mester
01. april 2009 - 16:44 #1
Kig på:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.io.filestream.aspx

Men hvis du allerede har en SQL server ? Hvorfor så ikke gemme det der ?

// ouT
Avatar billede j3ppah Novice
03. april 2009 - 09:21 #2
Vil bruge filer, da dette også er en øve opgave for mig, og har ikke arbejdet så meget med reading og saving i filer...
Og har kigget på MSDN, og prøvet lidt frem og tilbage, men kan stadig ikke rigtigt få det til at spille ;).... Må lige prøve en gang når jeg får ordenligt tid her i ferien...

Hvis der er andre der har hentet kloden, og sidder med en eller anden fgræk løsning, så må i gerne lige sige til da!...

Ellers må jeg jo gå igang med at prøve mig frem og tilbage, og hive i de tråde jeg nu har ;)
Avatar billede Syska Mester
03. april 2009 - 09:29 #3
if(File.Exists(path))
{
// Åebn filen med Append options
}
else
{
// Opret filen og skriv til den
}
Avatar billede j3ppah Novice
03. april 2009 - 09:31 #4
Væsentlig længere end det vidste jeg godt i forvejen buzzzz :D Problemet ligger i alt det med save funktionen osv... Tror lige jeg hører en af mine homies om han har tid til at hjælpe mig idag.
Avatar billede Syska Mester
03. april 2009 - 09:37 #5
Kedede mig i timen ... så lidt tid kunne man da ofre. Men ja, regnede heller ikke helt med at det var der problemet var.
Avatar billede j3ppah Novice
03. april 2009 - 09:41 #6
Har du prøvet at hente koden :P?.. Så burde du hurtigt kunne se problems tillingen.
Avatar billede j3ppah Novice
30. juni 2010 - 11:11 #7
lukket
Avatar billede Syska Mester
03. juli 2010 - 00:49 #8
okay