Avatar billede donkazz Nybegynder
31. marts 2009 - 10:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tag højde for tidszoneforskelle?

Hej alle!

Nu er jeg i den situation at jeg har lavet et system, hvor det er muligt at planlægge hvornår nyheder skal offentliggøres.
Det i sig selv er jo smart nok, for så kan systems administrator planlægge indholdet på blog'en, men det er lige gået op for mig, at systemet ligger på en udenlandsk server, men at det henvender sig til primært danske brugere. Dvs. at nyheder bliver offentliggjort 7 timer senere end hvad man har bestemt.

Hvordan kan man tage højde for tidszoneforskelle i sin programmering? Skal man bruge UTC i stedet for GMT eller hvordan?

Mvh.
Kasper
Avatar billede arne_v Ekspert
31. marts 2009 - 14:59 #1
Ja.

Du angiver en dansk tid. Den konverteres til antal sekunder siden 1. januar 1970 GMT og serveren bruger den tid.
Avatar billede donkazz Nybegynder
31. marts 2009 - 16:55 #2
Aah så det er bare en datediff og derud af.. Jamen jeg takker :) smid svar så' der points
Avatar billede arne_v Ekspert
31. marts 2009 - 18:01 #3
De fleste programmerings sprog og/eller databaser har funktioner til at konvertere mellem lokaltid og et bestemt absolut tidspunkt (og 1. januar 1970 GMT er meget brugt som basis).

Og svar.