Avatar billede caturn Nybegynder
31. marts 2009 - 00:08 Der er 1 kommentar

Mange til en forespørgsel skal kun give ét resultat

Jeg har en forespørgsel noget a la:

SELECT produkt_id, navn, beskrivelse, billede FROM produkt, relationer WHERE relationer.serie= 1

I relationer er der flere rækker, der har serie = 1 og også flere rækker der hører til sammen produkt. Det betyder altså at samme navn, beskrivelse og billede kommer for samme produkt. Hvordan sikrer jeg, at der kun kommer ét resultat for hvert produkt_id i tabellen relationer?
Avatar billede arne_v Ekspert
31. marts 2009 - 03:47 #1
SELECT produkt_id, navn, beskrivelse, billede FROM produkt, relationer WHERE produkt.xxx=relationer.xxx AND relationer.serie=1

du må selv vide hvad xxx skal være