Avatar billede page Nybegynder
29. marts 2009 - 23:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bearbejde data for datalist

Hey derude,

Er det muligt at tilføje en værdi til et enkelt "felt" i en datalist?

Jeg opretter min datalist fra databasen med følgende:
Dim reader As MySqlDataReader = cmd.ExecuteReader()
dtlTest.DataSource=reader
dtlTest.DataBind()
Reader.Close()

Og viser det på min side med
<%#Container.DataItem("felt1")%>
<%#Container.DataItem("felt2")%>
<%#Container.DataItem("felt3")%>

Men jeg kunne godt tænke mig at bearbejde "felt1" før jeg binder den til datalisten?
Kan det lade sig gøre og i så fald hvordan?

Mvh
Page
Avatar billede arne_v Ekspert
29. marts 2009 - 23:52 #1
<%# SomeMethod(Container.DataItem("felt1"))%>
Avatar billede page Nybegynder
31. marts 2009 - 15:24 #2
Heh arne_v,

Dit eksempel er først til når siden loades ikke?

Kan det ikke gøres i min codebehind fil?
Avatar billede arne_v Ekspert
31. marts 2009 - 15:29 #3
Jo, men så skal du ind og modificere i data strukturen. Det kræver bare mere kode.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. marts 2009 - 15:30 #4
Og med en data reader vil du skulle kopiere fra data reader over i en struktur og saa modificere der, da du ikke kan aendre i en data reader.
Avatar billede page Nybegynder
31. marts 2009 - 22:37 #5
hmm ok.

Men er det i så fald muligt at få det ud som streng jeg kan arbejde med?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. april 2009 - 02:45 #6
Hvis du laeser fra DataReader over i List<Something> saa kan du tilgaa det hele.

Hvis du bruger DataSet fremfor DataReader kan du også tilgå det hele omend måske ikke helt så elegant.
Avatar billede page Nybegynder
02. april 2009 - 17:39 #7
Jeg bruger DataReader... men jeg forstår ikke hvordan jeg skal tilgå det..
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2009 - 03:31 #8
Du laver en egen klasse med property for hver kolonne og læser så over i en List<> af denne klasse som så bruges som DataSource.

I forbindelse med at du læser over kan du manipulere data som du har lyst til.
Avatar billede page Nybegynder
17. november 2012 - 16:37 #9
Hej Arne_v,

nu er denne tråd jo noget gammel, men for at få lukket må du gerne smide en svar :)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. november 2012 - 18:50 #10
svar