Avatar billede Snow_Leopard Nybegynder
29. marts 2009 - 20:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kort spørgsmål: Club 3D 9500GT grafikkort

Godaften

Jeg har lige fået en HP Compaq dc7800p, men da jeg er mac-mand, har jeg ikke så meget at bruge maskinen til. Jeg har dog et spil liggende som jeg købte for 3 år siden, som stadig er i original indpakning. Jeg tænkte at jeg måske kunne installere det, og spille lidt for sjovt. Spillene jeg prøver at spille er Counter-Strike: Source, Day of defeat: Source, Half-life2: deathmatch, Half-life2: Lost Coast. Jeg tænder computeren, installerer de 4 spil, og det viser sig at grafikkortet ikke er godt nok. Vil dette kort løse problemet?: http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx?ProductGuid=CGNX%2DG952Y

Jeg vil helst ikke ofre flere penge end højst nødvendigt da jeg slet ikke er en 'gamer', og min windows maskine egentlig kun bruges til dette formål når jeg en sjældent gang keder mig, med alt for meget fritid :-)
Avatar billede Jensen DK Novice
30. marts 2009 - 08:26 #1
Kan ikke bruge dit link, siger errow, kan du ikke bare skrive hvad der er i maskinen XP eller Vista hvilket grafikkort, CPU, ram du skal helst have Nvidia 9600GT eller ATI Radeon 4850 til de spil, og så skal du vide hvoer stor din strømforsyning er, den skal op på ca. 500W for at trække de kort.
Avatar billede Snow_Leopard Nybegynder
30. marts 2009 - 09:16 #2
Tak for svaret.

Kortet er et Club 3D 9500GT

Maskinen er XP, har et intel system (???) grafikkort (har faktisk aldrig hørt om det før), 3.00Ghz, 2GB RAM

hvad kan der ske hvis strømforsyningen ikke dækker? Og hvordan finder jeg ud af hvor meget min trækker?

husk at det ikke behøver at være top-notch, spiller sådan set aldrig, men hvis jeg nu keder mig, er det rart at kunne åbne et spil eller noget.
Avatar billede Jensen DK Novice
30. marts 2009 - 10:06 #3
Det står på strømforsyningen hvad den kan levere, er den for lille, så slukker komputeren, med lav opløsning er det måske muligt med, et Nvidia club 3D 9500gt, at køre dine spil.
Du skal sørge for at XP er opdateret med mindst SP2 og alle opdateringer, og aller helst SP3 med de opdateringer der er kommet til efterfølgende, er den ikke det, kan det være medvirkende til, at den ikke vil køre de spil.
Avatar billede Snow_Leopard Nybegynder
31. marts 2009 - 23:20 #4
Læg venligst et svar.
Avatar billede Inqk Nybegynder
01. april 2009 - 00:30 #5
Snow_leo

http://www.tomshardware.co.uk/geforce-radeon-power,review-31495.html Du kan gå herind og bruge artiklen til at regne ud hvor stort et grafikkort din pc (og strømforsyning) kan trække.

Til Counter-Strike vil en 9800GT med 512 MB ram være nok. Det skal dog lige pointeres at 9800GT står beskrevet som 8800GT i den nævnte artikel. Og at skribenten har byttet om på 8800GT med 512 MB ram og 8800GT med 1024 MB ram, således det fremstår som om at modellen med 512 MB ram bruger mere strøm end modellen med 1024 MB ram.
Avatar billede Snow_Leopard Nybegynder
01. april 2009 - 02:11 #6
Hej og tak for dit svar.

Jeg kommer fint ind på siden, men der står desværre:
Sorry!
The page you requested couldn't be found

Men jeg tog en google søgning på den hjemmeside du nævnte og fandt følgende: http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-243648_15_0.html
Så jeg siger tak for linket :-)
Avatar billede Jensen DK Novice
01. april 2009 - 06:39 #7
Som du kan se i første indlæg, har jeg lagt et svar.
Avatar billede Snow_Leopard Nybegynder
01. april 2009 - 16:18 #8
Ah på den måde. Er ikke vant til den nye side. Jeg var oprettet som bruger en gang for 2-3 år siden, hvor siden så helt anderledes ud. Pointene burde være tildelt nu :-)
Avatar billede Jensen DK Novice
02. april 2009 - 06:32 #9
Tak for point, du er ikke den eneste der har fået det lidt sværere efter at siden er fornyet.