Avatar billede nalacin Juniormester
28. marts 2009 - 22:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

1xGrafikkort i PCI-E 2,0 x16 port 2 ?? Haster

Hej alle eksperter.

Ok, Jeg har lige købt ind til en sprit ny super pc men er stødt på en port problem.

Det lydkort jeg har købt : XFI Fatelty Titanium Champion, kan kun være i en PCI Express x4 port og den har asus været så smarte at sætte oppe lige under PCI-E 2,0 x16 port slot 1 og ikke i bunden eller helt i toppen som de plejer, og det vidste jeg jo selvfølgelig ikke!!!! arrrg

Så mit spørgsmål er :
Det GF 295GTX grafikkort jeg har kan det sidde som main i port 2 uden problemer eller er jeg screwed og skal ud og købe et sprit nyt bundkort eller et PCI lydkort ???
Avatar billede gammelgaard_mink Nybegynder
28. marts 2009 - 23:05 #1
Jeg skulle mene at det fuldstændig lige gyldig, da det bare er en port lige som alle andre..
de skal jo have et nummer, ellers er det ikke til at holde styr på ;p
Avatar billede nalacin Juniormester
28. marts 2009 - 23:12 #2
Det mener jeg også, vil bare ikke lave en dum fejl så der sker et eller andet sjov så der er noget der brænder af eller lign, jeg er ikke ligefrem heldig lige pt, så tør ikke tage nogen chancer :-).

Men tak for postet, så hvis du er sikker som min eneste livline tager jeg chancen.

Skriv lige et svar hvis du tør hehe :P. Så får du lige 60 MEGET nemme point, det er bare fordi den skal være oppe og køre senest kl 12 i morgen, for der skal jeg bruge den.
Avatar billede Beach Mester
28. marts 2009 - 23:18 #3
Nogle gange skal du lige ind i din BIOS og lukke op for dine lains på den nye port, så du er fuld skrue på dyret....

//B
Avatar billede nalacin Juniormester
28. marts 2009 - 23:31 #4
ok, jeg starter den op snart samler lige resten så vender jeg tilbage, hvis jeg er fortabt..

Men dejligt at vide der intet problem er.
Avatar billede Beach Mester
28. marts 2009 - 23:41 #5
Du kan ikke komme i klemme med at brænde noget af, det eneste der kan ske er at grafikkortet ikke køre optimalt.

//B
Avatar billede nalacin Juniormester
29. marts 2009 - 04:02 #6
oki jeg melder tilbage, håber på det bedste, har sgu brugt det meste af dagen på at samle det hele, for at finde ud af dette.

Findes der evt en PCI > PCI express x4 adapter
eller
PCI-E x16 > PCI-E x4 adapter ?
Avatar billede nalacin Juniormester
29. marts 2009 - 09:55 #7
Det virker uden problemer tak for hjælpen.

Hvis i 2 vil have 30 point hver, så skriv lige et svar. :-)
Avatar billede nalacin Juniormester
29. marts 2009 - 11:58 #8
Jeg har lige fået at vide af en at man sagtens kan smide et PCI-E x4 i en x16 port hvilket løser mit problem.
Så hvis der er nogen andre med samme problem, ved i nu at man kan det :-).
Avatar billede Beach Mester
29. marts 2009 - 13:07 #9
Godt at høre at der er kommet liv i maskinen:-)

//B
Avatar billede nalacin Juniormester
29. marts 2009 - 14:26 #10
heh ja.
Avatar billede nalacin Juniormester
30. marts 2009 - 22:13 #11
Jeg har accepteret dit svar beach, for det ser ikke ud til ham den anden vender tilbage.