Avatar billede mickni33 Nybegynder
28. marts 2009 - 11:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Klient - Server

Jeg laver en masse operationer på serveren som skal præsenteres på x-antal klienter alt efter hvor mange der har sin klient åben..

Hvis jeg sådan lige med det samme skulle finde på en måde at klare det så skulle mit server program ligge en masse data i en database hvorefter klienterne kunne hive det frem fra BAsen..

Men jeg synes bare ikke dette er optimalt da det ca vil være 3-4 sek der skal hives noget frem på skærmen på klienten..

Hvordan kan man løse dette?
Har tænkt på RPC, Sockets eller XML men hvilken teknologi bruger man egentlig hvis man skal lave denne løsning
Avatar billede mickni33 Nybegynder
28. marts 2009 - 11:23 #1
Det skal ikke være over Web :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
28. marts 2009 - 14:34 #2
Hvis alle klienter har en socket connection åben til server, så er det nemtf or server at pushe de nye data ud til alle klienter.
Avatar billede mickni33 Nybegynder
12. maj 2009 - 20:40 #3
læg et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
12. maj 2009 - 20:56 #4
OK

(selvom jeg nu synetes at det var et ret tyndt svar)