Avatar billede superanden Nybegynder
27. marts 2009 - 14:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Cacher google filer?

Hej, man høre altid om at hvis noget først er kommet på nettet så vil det altid være der.

Hvis man nu har lagt en forkert fil op på nettet og overskrevet den med en ny udgave efterfølgende. Vil man så stadigvæk kunne finde den gamle ved hjælp af f.eks. google cache?

(I dette tilfælde drejer det sig om et excel ark)
Avatar billede jokkejensen Novice
27. marts 2009 - 14:22 #1
nej det vil blive overskrevet, om de cacher det lokalt, altså gemmer det tør jeg ikke svare på, men SERP sider vil vise det sidste nye hvis du da overskriver, og ikke ligger ny version ved siden af.

/J
Avatar billede superanden Nybegynder
27. marts 2009 - 14:27 #2
okay tak for hjælpen. Smid et svar.
Avatar billede jokkejensen Novice
27. marts 2009 - 14:33 #3
np, selv tak.
Avatar billede jokkejensen Novice
27. marts 2009 - 14:43 #4
... der vil måske gå et stykke tid inden det gamle er væk, men du kan få en oversigt hos google med noget ala:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=filetype%3Axls+site%3Amitsite.dk&meta=
Avatar billede superanden Nybegynder
27. marts 2009 - 14:49 #5
Jeg havde selv prøvet noget ligende som din sidste søgning uden at finde noget der ikke skulle være der. Men ville lige spørge herinde for at være helt sikker.
Avatar billede jokkejensen Novice
27. marts 2009 - 15:09 #6
ellers brug google webmaster tool, der kan du se og holde øje med det hele :)

/J
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. marts 2009 - 15:14 #7
Men gamle versioner kan så være gemt andre steder, fx http://web.archive.org/web/*/http://eksperten.dk