Avatar billede mjdigital Nybegynder
27. marts 2009 - 01:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sletning af filer

Hejsa Guys :) Jeg står med et lille problem.. Jeg vil gerne lave en repeater i Asp.net/C# som skal indeholde

Preview af billede have en checkbox ved siden af.. Brugerne kan så sætte hak udefra billede de ønsker at slette og trykke på knappen slet som så klare sletningen..

Har bare et problem.. hvordan pokker får jeg den checkbox til at virke? og får den kædet sammen med filnavnet som billede til venstre for den indeholder?? ved godt hvordan jeg sletter filer via System.IO men problemet er bare at jeg ikke ved hvordan pokker jeg får dataene ind i Checkboxen når de bliver lavet via repeater og så trækker dem ud igen.

Håber en eller anden kan hjælpe mig!
Avatar billede neess Nybegynder
27. marts 2009 - 13:34 #1
Du kan lave en funktion der køre når der kommer data find i repeateren.
OnItemDataBound. Her kan du så vælge hvad værdi du vil putte ind i din tjek bokse.

Når der f.eks. klikkes på en knap kan du løbe repeateren igennem for indhold.
Her kan du finde tjekboksen med FindControl, og lave en instance af checkboksen. På den måde kan du få værdien ud af checkboksen, samt se om den er afkrydset.
Avatar billede mjdigital Nybegynder
27. marts 2009 - 14:12 #2
tak for svaret neess fandt en anden løsning :) som jeg fandt lidt nemmere linker bare til en anden side hvor de ser billede i stort og så kan du så slette det når de når dertil.. Men tak for svaret igen mester... god dag
Avatar billede mjdigital Nybegynder
27. marts 2009 - 14:12 #3
LØST