Avatar billede liva123 Nybegynder
26. marts 2009 - 17:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Krydstabuleringsspørgsmål i access

Jeg har oprettet en krydstabuleringsforespørgsel i access - men har problemer idet jeg gerne vil have tilknyttet attributter til den kolone der vises som værdi i forespørgslen. Dvs. jeg vil gerne have større end eller mindre end tilknyttet en værdi som skal danne værdi kolonnen i forespørgslen.
Avatar billede jensen363 Forsker
27. marts 2009 - 08:25 #1
Eksempel : kategorisering på baggrund af omsætning ( A eller B kunde )

Kunde    Destination    Omsætning
A    Danmark            10
B    Norge            20
C    Sverige            30

TRANSFORM Min(IIf([Omsætning]<15,"A","B")) AS [Value]
SELECT Tabel.Kunde
FROM Tabel
GROUP BY Tabel.Kunde
PIVOT Tabel.Destination;

Kunde    Danmark    Norge    Sverige
A    A
B        B
C            B
Avatar billede liva123 Nybegynder
04. april 2009 - 13:22 #2
Hej Jensen363,
Tak for dit svar jeg har nu fået løst problemet med din hjælp :-)
Avatar billede jensen363 Forsker
05. april 2009 - 11:06 #3
Velbekommen ... det var fint at du fik løst problemet, men du fit tildelt point til dig selv :-)

Det betyder ikke det store for mig, men til din orientering er der andre herinde som går meget op i pointgivningen

Fortsat god weekend