Avatar billede jjensen Juniormester
05. juli 2001 - 18:23 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Favicon ekspert søges!

http://global-gateway.com skulle alt passe med at favicon virker...

Men jeg har lagt mærke til at når jeg f.eks. skriver www.eksperten.dk/favicon.ico eller www.favoriticon.dk/favicon.ico så kommer logoet med det samme. PÅ www.global-gateway.com/favicon.ico - er det nødvendigt (for mig i det mindste) at højreklikke og vælge vis billede. Så måske er der noget galt med logo formatet?

Det er lavet som bmp fra Paint Shop Pro - og rename\'t i en komandoprompt til favicon.ico - er det ikke godt nok?
Avatar billede blood Nybegynder
05. juli 2001 - 18:26 #1
1. Iconet skal være i 16x16 pixel
2. Iconet skal være i 16 farver
3. Iconet skal være en icon fil og ikke en bmp fil lavet om til ico
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. juli 2001 - 18:28 #2
Nej det er ikke godt nok.  .ico  er sit eget billedformat, og det skal passe.
såvidt jeg husker har www.favicon.com en ikon generator hvor du kan lave en rigtig .iko fil.
mvh JakobA
Avatar billede blood Nybegynder
05. juli 2001 - 18:36 #3
jakoba >> det er jo det jeg siger i nummer 3 *g*
Avatar billede ricky1 Nybegynder
05. juli 2001 - 18:39 #4
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. juli 2001 - 18:44 #5
blood >> ja. det er mig der skriver langsomt.
Avatar billede jjensen Juniormester
05. juli 2001 - 19:32 #6
Hmm - jeg låner nu ekspertens favicon.ico - men resultatet ændrer sig ikke - det virker stadig ikke desværre!
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
05. juli 2001 - 19:50 #7
Prøv at tjekke om din server er sta op til at svare med

Content-Type: image/x-icon
Avatar billede jjensen Juniormester
05. juli 2001 - 19:53 #8
-> moonduck har ikke så meget forstand på det - hvordan checker jeg det? (Ligger hos DHT)

Mvh
John
Avatar billede blood Nybegynder
05. juli 2001 - 19:58 #9
moonduck >> Hvis du ligger på et unix/linux web hotel kan du lave en fil som heder \".htaccess\" og indsætte \"Content-Type: image/x-icon\" i filen. Filen kan laves med Notesblok\"
Avatar billede jjensen Juniormester
05. juli 2001 - 19:58 #10
HOVSA: Jeg mente JEG ikke havde så meget forstand på det! Ikke at moonduck ikke havde det :-))
Avatar billede jjensen Juniormester
05. juli 2001 - 20:01 #11
blood ->> skal der blot stå:
Content-Type: image/x-icon

i en fil jeg kalder:
.htaccess

Ligge den i roden og så burde det virke hvis det er en unix jeg ligger på?
Avatar billede blood Nybegynder
05. juli 2001 - 20:07 #12
Ja det burte virke! :O)
Avatar billede jjensen Juniormester
05. juli 2001 - 20:39 #13
Jeg tror ikke det er et unix-\"problem\" når jeg laver en fil der hedder .htaccess (ingen efternavn?) får jeg Internal Server Error på siden...

Dette er MEGET mystisk - jeg har haft dette spørgsmål oppe 3 gange - men ingen har desværre kunnet hjælpe - hvad kan problemet dog være??
Avatar billede blood Nybegynder
05. juli 2001 - 20:43 #14
jjensen >> Det heder ingen fornavn

Efternavnet er det som står bagved \".\" :o)
Avatar billede jjensen Juniormester
05. juli 2001 - 20:54 #15
Nåja :-) Men hvorom alt er virker det ikke...
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. juli 2001 - 20:59 #16
du FTP\'er den over med et andet navn. og renamer den derovre.
Avatar billede jjensen Juniormester
05. juli 2001 - 21:11 #17
jakoba -> det var ikke det der ikke virkede, kan godt få en fil derover med det rigtige navn - men da kommer siden med en: Internal Server Error

Det får mig til at antage jeg ikke ligger på en unix server og at det således ikke er det der er problemet...
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. juli 2001 - 21:23 #18
lyder fornuftigt :)
De der rigtigt ved hvordan er dem der har dit webhotel. Prøv om du kan komme forbi salgsafdelingen og hen til en der kan svare.
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
05. juli 2001 - 21:28 #19
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
05. juli 2001 - 21:29 #20
Hov.. I dit HTTP Response står der

BMö

lige efter Content-type altså:

Content-Type: image/x-icon BMö

Det kan være det er det der er lidt bøvl med?
Avatar billede jjensen Juniormester
05. juli 2001 - 21:34 #21
jakoa ->> Har talt med en tekniker hos DHT, han havde ALDRIg hørt om favicon :-(

moonduck ->> hvad kan jeg gøre ved det?
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
05. juli 2001 - 21:52 #22
Intet det er serveropsætning..

Prøv at spørge Jacob Albers hos DHT, om han ikke kan kigge på det. Han plejer at have styr på tingene. Henvis ham evt. til denne tråd.
Avatar billede jjensen Juniormester
05. juli 2001 - 22:35 #23
-> moonudck - det er netop Jacob Albers der aldrig har hørt om favicon - men jeg retter igen henvendelse og henviser til denne tråd...

Er Content-Type: image/x-icon BMö noget jeg selv kan rette? Hvad betyder det?
Avatar billede albers Nybegynder
06. juli 2001 - 00:32 #24
Hejsa ;-)
Jeg har tilføjet:

addtype image/x-icon .ico

i httpd filen tidligere - derfor giver den den content-type. Men hvorfor dem kommer med Det mærkelige bagefter ?

httpd ser sådan ud i det område.

AddType audio/x-ms-wax wax
AddType image/x-icon .ico
AddType text/vnd.wap.wml wml

Albers
Avatar billede jjensen Juniormester
06. juli 2001 - 01:06 #25
albers ->> dejligt du ville være med :-)

Desværre virker det ikke endnu...
Avatar billede jjensen Juniormester
09. juli 2001 - 12:53 #26
Prøver at lukke spørgsmålet og evt. åbne igen...