Avatar billede Evil-Homer Nybegynder
26. marts 2009 - 09:51 Der er 2 kommentarer

Stop fejl 0x50

Hej alle sammen.

Jeg har et problem med en stopfejl 0x00000050. men i får lige hele historien først:

Efter min maskine havde stået stille omkring 3 måneder, skulle jeg sætte den op igen, og i første øjekast så det også ud til at gå fint. Den startede flot op i windows, men efter en time crashede den og siden har jeg ikke kunne komme videre indtil en BOD. I starten talte den ikke alle rammene op som den skulle og pludseligt døde den helt. Der skete intet når jeg tændte for power knappen. Jeg lod den stå i en uge, pillede så rammene ud, og prøvede at starte den, og den tændte fint, og begyndte at sætte ram klodser i indtil jeg fandt den defekte klods. Jeg sluttede nu mine 2 brændere og mine 2 harddiske til, men ak stadigt en BOD med samme fejl (stopkoden kommer senere). Og det er den samme fejl den kommer med hver gang.

Jeg tænkte jamen så formatere jeg da bare mit C: drev, og ligger windows ind igen, men når den kommer til det punkt hvor den skal checke harddisken, stopper den med samme fejl. Det samme sker når jeg prøver at reparere eller prøver fejlsikret tilstand. Jeg har endda prøvet at sætte den som slave i min kones PC, men selv der kom den med samme fejl.

Jeg pillede så min hovedharddisk fra (den med problemet) for at se hvordan den ville reagere på en formatering af min back up Harddisk, og det kunne jeg sagtens. Så det er den jeg bruger lige nu. Men alt hvad der var af back-up er jo væk nu. (ikke at min 60Gb musik kunne være på mit 20Gb backup drev alligevel :P)

Jeg har overvejet om jeg kunne lave en bootCD med en win98 startdiskette, så jeg kan komme i dos inden den loader windoes filer ind for at se om jeg kunne formatere c drevet derfra, men er ikke kommet så langt endnu.

Fejlkoden er:
Fejlen skyldes muligvis denne fil: Ntfs.sys

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Hvis dette bla bla bla.......

Tekniske oplysninger:
*** STOP: 0x00000050 (0xE149B000, 0x00000000, 0xBA66FD29, 0x00000001) ***

Ntfs.sys - Address BA66FD29 base at BA61E000 , Datestamp 41107eea

Jeg kører med XP-home, (hvis i vil have data på indmaden i min PC så sig til)

Uanset hvad jeg har prøvet kommer den med denne fejl. Er min harddisk død? Hvis ja er der mulighed for at få det data der ligger på den, tilbage uden de store omkostninger?
Avatar billede khawk2k Nybegynder
26. marts 2009 - 11:59 #1
Eftersom det lader til at fejle med windows, vil jeg mene at næste skridt er at forsøge sig med en linux livecd. Dvs operativsystemet køres fra cd uden at installere på harddisk. Man kan dog stadig læse fra harddisken. Hvis du vil skrive til harddisken kan dette også lade sig gøre.
Du kan f.eks. hente ubuntu her: http://www.ubuntu.com/getubuntu/download

Hvis du bor i Århus-området kan jeg også komme forbi og hjælpe dig.
Avatar billede Evil-Homer Nybegynder
06. april 2009 - 16:57 #2
Har desværre ikke en dyt forstand på linux. Så er der andre der har nogle forslag?