Avatar billede sf Nybegynder
25. marts 2009 - 15:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Automatisk login

Jeg har et asp siden hvor man skal logge ind for at komme ind. Dog ville jeg gerne have det sådan at alle brugere der var i domænet og samtidig var oprettet i asp sidens database kunne komme ind unde at skulle logge ind. nogle der har et forslag til hvordan dette gøres?
Avatar billede nidyahou Praktikant
25. marts 2009 - 22:26 #1
Du kan gøre det med Cookies hvis du opretter sådan en lille "husk mig" checkbox - evt. også bare undlade checkboxen hvis du ikke vil give brugeren et valg.

Så kan du skrive brugernavn og et stykke krypteret sikkerhedsinformation ned som du så tjekker for.
Avatar billede sf Nybegynder
26. marts 2009 - 10:55 #2
kender du nogle tutorial til dette?
Avatar billede nidyahou Praktikant
26. marts 2009 - 11:35 #3
Der findes en her, hvor du også kan læse om password kryptering.

http://www.bitatwork.dk/index.asp?place=sourcecode&top=1&sub=1
Avatar billede nidyahou Praktikant
26. marts 2009 - 11:37 #4
lidt mere information om cookies også på dansk her:

http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion13.asp