Avatar billede czix Nybegynder
25. marts 2009 - 09:59

Typisk design pattern til en connection

Jeg har ikke den store erfaring med design patterns, men jeg har oplevet, at jeg er udsat for samme problemstilling indenfor designet af klasserne. Så ved ikke om, der er en generel løsning på, hvordan designproblemet løses, men jeg kunne forestille mig, at rigtig mange er blevet udsat for det samme.

Spørgsmålet går på følgende: Hvordan designes denne problemstilling mest hensigtsmæssig?

Et GUI program skal indeholde forskellige indtastningsmuligheder, som giver brugeren mulighed for at modtage data fra en enhed. Det skal gøres igennem en "Connection", hvor det skal være muligt at opsætte enhedens kommunikation (eks. en seriel forbindelse: 9600 baud, databit: 8 osv.). Dette gøres gennem en dialogGUI (en form ovenpå Form1). Efter opsætningen så skal kunne modtages data fra enheden (på baggrunden af opsætningen).

Er der en smart måde, hvordan man designer ens klasserne, således at man kan indkapsel denne "forbindelse"?
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester