Avatar billede evilfish Nybegynder
24. marts 2009 - 10:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gøre kolloner i en eksisterende DataTable i stand til at modtage Null værdier

Hej eksperter

Jeg sidder og trækker en DataTable struktur ud af min database, ved at kalde en SELECT * værdi med en WHERE værdi der giver mig en tom DataTable.

Problemet er at jeg skal sætte en række ind i tabellen, inden nogle værdier egentlig kommer ind i rækken. Dette fejler, da DataTable er en kopi at Database tabellen som har nogle NOT NULL kolonner.

Er der en måde at fjerne denne NOT NULL sikring fra tabellen, således at der kan komme NULL værdier ind i alle kolonner?

Jeg kiggede på Columns.AllowDBNull funktionen, men ser ikke ud til at virke.
Avatar billede aaberg Nybegynder
24. marts 2009 - 12:16 #1
Hvis du sætter AllowDBNull, kan du putte en DBNull.Value ind i din datatable.
Avatar billede Syska Mester
24. marts 2009 - 21:43 #2
øhhh, hvis din database ikke vil have de columns til at være NULL ... hvordan kan det så løses ved at fjerne værdien "NOT NULL" ?

og et eller andet sted, så er der vel NULL før der kommer andet data ... du kan vel blot ikke commit den ...

Jeg er i hvert fald en smule forvirret eller måske bare ikke forstået det helt :-)

// oUT
Avatar billede evilfish Nybegynder
25. marts 2009 - 16:45 #3
Jeg fandt fejlen, og det var sådan set ikke DataTable der brokkede sig, men Databasen. Jeg havde glemt at sætte en værdi, som skulle i en NOT NULL kolonne. Jeg brugte AllowDBNull og det virker fint. Så aaberg_cc dit svar var sådan set godt nok.

Buzzzz: Min database skal have Not null værdier. Jeg brugte bare en kopi af min database tabel, til at lave en tom tabel, som jeg nemmere kunne smide mange værdier ind i efter jeg har modtaget den. Men for at kunne smide værdier ind i tabellen, skal du enten først lægge alle værdierne ind i en row først, og så derefter smide den i en tabellen, eller fjerne NULL sikkerheden indsætte række, og så derefter fylde den op. Og jeg har så lige indset at metode 1 faktisk er langt mere sikker og smartere. Så tak for det ledende spørgsmål.
Avatar billede evilfish Nybegynder
01. maj 2009 - 11:38 #4
aaberg - Svare du så jeg kan lukke denne tråd
Avatar billede aaberg Nybegynder
04. maj 2009 - 08:49 #5
:-)