Avatar billede schmidt1234 Nybegynder
23. marts 2009 - 21:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan man måle datatrafik?

Hej med jer.

Kan man downloade et program der kan fortælle en hvor meget ens computer sender og hvor meget den modtager. Her tænker jeg på: Hvis jeg nu er på nette hvor mange mb downloader og hvor mange uploader jeg.

På forhpnd mange tak for hjælpen!:)
23. marts 2009 - 22:05 #1
Generelt - skal vi gætte:
Win98, W2000, XP, Vista, ... , ... ?

Det har du da allerede ?
Se i [Status] for din netværksforbindelse ...
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
23. marts 2009 - 22:09 #2
kære schmidt, tryk kontrol + alt + delete, og så skulle du gerne få en jobliste frem, alt efter hvilken operativsystem du har, men der har du mulighed for at se hvor meget der går ud og kommer ind.
eller skal du hente programmet Wireshark, den går ind og ser på alle de pakker du modtager og sender, så kan du simpelthen se oplysiniger om hver enkelt pakke.
Avatar billede snowball Novice
23. marts 2009 - 22:24 #3
Programmer som DU Meter og WatchWAN kan nemt fortælle og ikke mindst vise dig det.

http://dumeter.com

http://download.cnet.com/WatchWAN/3000-2381_4-10520334.html
Avatar billede Slawomir Seniormester
23. marts 2009 - 23:21 #4
eller logitech g15 keyboard og hent netspeed, bruger det selv :)
Avatar billede schmidt1234 Nybegynder
24. marts 2009 - 08:41 #5
Hey...

Tak for alle svarene!

Snoball kom med det jeg skulle bruge!
Dumeter er et rigtig godt program og var lige det jeg lete efter!

Tak!
Avatar billede aners Nybegynder
24. marts 2009 - 21:00 #6
MathiasDue

Haha, når han spørger om den slags, tror du så selv han får noget som helst ud af at installere Wireshark? Måske donerer du et par tutorial-dvd'er til ham? :P