Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2009 - 17:39 Der er 1 kommentar

Fejl fra database

Jeg har et kæmpe problem på min hjemmeside med min access database. Nogle gange sker det et par gange om dagen og nogle gange kun et par gange om ugen...

Jeg får pludselig følgende fejl:

Microsoft JET Database Engine error '80004005' Unspecified error

Og linjen den henviser til er følgende hvor jeg åbner min database:

strDSN = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source="&Server.MapPath("/database/db.mdb")
rs.Open strSQL, strDSN, 1

Er der nogen der har en ide om hvad der sker?

Jeg genstarter bare iis'en og så kører det igen...

Mvh.
Henrik
Avatar billede softspot Forsker
24. marts 2009 - 11:59 #1
Når der ikke er kontakt til din database på sitet, har du så kontrolleret om der ligger en lock-fil (db.lck) i samme mappe som db.mdb?

I så fald kan det f.eks. være fordi du ikke får lukket din databaseforbindelse i alle tilfælde, hvor den åbnes for opdatering. Bemærk at denne situation godt kan opstå selvom du har connection.close alle steder hvor databasen åbnes, hvis der f.eks. opstår en fejl i forbindelse med den operation der udføres på databasen og denne fejl ikke håndteres (og dermed ikke får udført den linie kode med lukningen af databaseforbindelsen).