Avatar billede bobxbob Nybegynder
22. marts 2009 - 20:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

To keywords i domænenavnet

Hej

Jeg skal til at købe et domæne f.eks. www.nybil.dk

Problemet er at der ikke er særlig mange der søger på "nybil" men rigtig mange der søger på "ny bil".

Vil det gavne min side at eje www.nybil.dk, når de fleste indtaster det i google i to ord?

Skal jeg evt. købe www.ny-bil.dk istedet?

Er der nogle der har en god løsning på dette problem
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2009 - 20:34 #1
Køb begge ! Domænenavne er ikke specielt dyre og du får bare din host til at pege begge til samme hjemmeside.
Avatar billede bobxbob Nybegynder
22. marts 2009 - 20:46 #2
lige et tillægsspm.
Kan det betale sig at købe www.nybil.dk samt www.ny-bil.dk når folk søger på ny"mellemrum"bil.
Evt kunne jeg jo linke fra disse sider til min hovedside også. Derudover skal jeg have en hovedside. Vil det være bedst at købe www.nybil.dk eller www.ny-bil.dk. Eller kan den ligesågodt hedde www.mitfirmanavn.dk.
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2009 - 23:46 #3
Prøv at Google : How to get more Google hits.
Hvis du mener noget seriøst med domænet bør du nok få hjælp fra en ordentlig webdesigner som kan hjælpe med "søgemaskineoptimering" da der er en del faldgruber.
Hvis du ejer et domænenavn f.eks www.nybil.dk, kan din host omdirigere til en anden side f.eks www.mitfirmanavn.dk når brugeren skriver www.nybil.dk.
Du kan med andre ord registre alle de domænenavne du lyster , og få dem alle til at havne på www.mitfirmanavn.dk.Det kaldes at have flere domæner på sammme webhotel.
Håber du kan bruge svaret.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2009 - 12:41 #4
Jeg er ked af hvis dette bliver opfattet som reklame for mit eget domænefirma, men det var det bedste eksempel jeg lige kunne finde på.

Ved søgning på "discount domains" i Google - se evt. http://www.google.dk/search?hl=da&q=discount+domains&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=&aq=f&oq= kan du se at siden discountdomains.dk kommer frem som det første hit på Google og at hele domænenavnet er markedet med fed.

Google tager altså højde for begge ord og viser domænenavnet fed og vægter formentlig dette i den samlede vurdering, at discountdomains.dk indeholder begge de to ord der er søgt på.

Det samme vil i min optik være gældende for "ny bil", hvor hele domænenavnet nybil.dk vil blive fremhævet, altså lige med undtagelse af .dk

Køb gerne begge domæner, men markedsfør kun det ene i forhold til søgemaskinerne. Brug det andet som et sekundært domæne, der kun peger på din side hos din webhost som andre skriver i tråden.

Som svar på dit spørgsmål ville jeg klart gå efter at benytte nybil.dk som det primære domæne, men det er jo en smagssag.
Jeg ville bare vise dig at det ikke har nogen betydning om det skrives med to ord i fx. Google, da denne vil tage det med i vurderingen af dit domæne jo indeholder begge søgeord og dermed vægte det højere i forhold til andre sider der måske også indeholder disse to ord, men som ikke har dem med i selve url'en. (andre sider med samme rank som din forstås).

Håber du kunne bruge dette input