Avatar billede bdf Mester
22. marts 2009 - 11:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Photoshop CS4 - Problemer med at oprettet af billede

Hejsa Eksperter :)

Er lidt nybegynder i photoshop...
Har fået erhvervet mig Photoshop CS4, men gud hvor det driller mig lige fra start!
Hvis jeg opretter en billede-skabelon f.eks. 500*500 (Billede 01) så får jeg en billede-skabelon som ser således ud (Billede 02)

Er der noget i indstillinger jeg skal rode lidt med eller? skal lige siges at jeg ikke har pillet ved noget, kun installeret programmet og prøve at oprette en billede-skabelon.

M.v.h.
Avatar billede bdf Mester
22. marts 2009 - 11:13 #1
Billedene kan ses på http://pirat.adsl.dk/photo/
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
22. marts 2009 - 15:39 #2
Undskyld ...men hvad er problemet?

Du opretter et nyt billede på 500x500 pixel - og sætter åbenbart et lille billede ind i nederste højre hjørne.

Prøv at forklare hvad du ønsker.
Avatar billede bdf Mester
22. marts 2009 - 18:44 #3
Problemet er at jeg IKKE indsætter noget billede i nederste hjørne...
ved ikke hvorfor det kommer...
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
22. marts 2009 - 20:54 #4
Vil det sige - at når du opretter et nyt billede - kommer det der mystsiske grafik ind som standard lige når du har oprettet det ?

- er det noget grafik du kender fra noget andet - dit clipboard f.eks. ?

Det giver ingen mening overhovedet - hvis du opretter et nyt billede, og  sætter baggrunden til hvid eller gennemsigtigt - så skal der intet komme ind i baggrunds-laget.
Avatar billede bdf Mester
22. marts 2009 - 23:08 #5
Yes, og det er vildt sært...
Nu lavede jeg for sjov et nyt dokument i samme størrelse (Se billede 03) og det ser anderledes ud, noget du har set før?

M.v.h.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
23. marts 2009 - 07:06 #6
Nej ... jeg har ikke set noget ligende før.

Prøv at vælge hele billedfeltet, og tryk delete - for at se om du får en ren flade - alternativt kan du prøve at bruge malespanden til at fylde hele feltet med hvidt.
Avatar billede bdf Mester
25. marts 2009 - 19:50 #7
Det hjalp ikke desværre men prøvede efterfølgende at installere det igen og nu gør Photoshop det ikke :)  lidt spøjst...

Kom med et svar som tak for interessen :)

M.v.h.
Avatar billede bdf Mester
06. august 2009 - 19:38 #8
Lukker