Avatar billede omn Mester
20. marts 2009 - 23:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tvungen logoff - tvinge en eller flere brugere ud af Access.

Er det muligt fra centralt hold at tvinge en eller flere brugere ud af access. Har brug for det i forbindelse med akut vedligehold.

Alternativt at finde dem der er logget på og så sende en mail med besked om at logge ud.
Vh. OMN
Avatar billede rosco Novice
21. marts 2009 - 11:57 #1
Ved servergenstart logges alle af, men det er nok en drastisk løsning.
Åbn Låsefilen med Notebook, så kan du se hven der bruger databasen.
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
21. marts 2009 - 12:47 #2
Der er nok flere måder at gøre det på.

Hvad hvis brugerne er i gang med noget skal de så sparkes af øjeblikkeligt alligevel?

Skal de have en frist på nogle minutter?

Du kan have en skjult formular i hver frontend med en timer.
Fx en gang i minuttet tjekkes de for en værdi backenden eller fx efter om en fil eksisterer eller en værdi i en fil eller hvad du nu vil gøre for at frontendfilerne opdager at nu skal der lukkes af.

Hvis FE-filen detekterer at den skal logges af kan en formular med en besked om dette på FE-brugeren skærm.
Spørgsmål er så bare om han skal logges af automatisk eller om han selv skal udføre en handling for dette.
Avatar billede omn Mester
09. september 2010 - 22:13 #3
test